Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Kaksi henkilöä kuuntelee esittelyä Lianan viestinnän palveluista

Viesti, vaikuta, ymmärrä ja onnistu avullamme

Liana®Cloud PR & Media -viestintäkokonaisuudessa yhdistyvät monikanavainen tiedotejakelu, mediaseuranta, sosiaalisen median seuranta sekä tehokas viestinnän mittaaminen. Täysin kotimaisen viestintäpalvelun avulla toteutat kaikki maineenhallintaan, näkyvyyden seurantaan, tiedottamiseen ja kriisiviestintään liittyvät toimet – joko itsenäisesti tai meidän avullamme.

Powered by

Tee tuloksellista
ja mitattavaa viestintää

Avainlukuja

Lianan viestinnän palveluilla on tuhansia tyytyväisiä käyttäjiä: valtionhallinnon organisaatioita, järjestöjä ja yrityksiä. Erityisen tyytyväisiä asiakkaamme ovat kotimaisten ratkaisuiden helppokäyttöisyyteen, laajaan mediakontaktirekisteriin ja mediakantaan sekä avuliaaseen käyttäjätukeen.

Käyttäjää kuukaudessa

1500+

Lähetettyä tiedotetta kuukaudessa

2000+

Kansainvälisiä verkkomedioita

1+ milj.

Tukipalvelut

4.5/5

Capterra

4.2/5

Liity tyytyväisten asiakkaiden joukkoon

Liana®Cloud PR & Media

Liana Technologies tarjoaa kokonaisvaltaiset viestinnän palvelut lukuisiin eri käyttökohteisiin. Palvelumme auttavat esimerkiksi ymmärtämään ja hallitsemaan mainettasi, seuraamaan tavoitteiden saavuttamista ja perustamaan päätökset dataan laajoja raportointiominaisuuksia hyödyntäen.

Kaikki palvelut yhdessä

Kaikki viestintään kotimaiselta kumppanilta: tehokas tiedottaminen ja tavoitteellinen median seuranta käyttöösi sekä laadukkaat analyysit palveluna.

Strategian toteutuminen

Palvelumme avulla hahmotat viestinnän kokonaiskuvan ja pääset toteuttamaan viestinnän toimenpiteitä strategian mukaisesti.

Suhteet mediaan

Luot ja ylläpidät laadukkaita mediasuhteita sekä tavoitat median edustajat kohdennetusti esimerkiksi toimialan, alueen tai kielen mukaan.

Selkeät analyysityökalut

Kattavien analyysityökalujen ja dashboardien avulla pystyt osoittamaan viestinnän vaikutukset ja raportoimaan niistä eteenpäin selkeästi.

Kehityssuunnat

Jaamme läpi yhteistyömme vinkkejä digitaalisen viestinnän kehittämiseen ja autamme organisaatiosi toimialaan liittyvien viestinnän erityistarpeiden kanssa.

Yhteistyö

Säännöllisellä yhteydenpidolla ja kehityspalavereilla varmistamme, että yhteistyössä päästään sille asetettuihin tavoitteisiin.

Henkilöt palaverissa miettivät viestinnän työkaluja, jotka löytyvät yhden käyttäjätunnuksen takaa

Hallitse viestinnän kokonaisuutta yhdessä paikassa

Kuvittele, että voisit yhden käyttäjätunnuksen avulla lähettää lehdistötiedotteen, seurata sen läpimenoa mediassa, tarkastella sen aikaansaamaa somekeskustelua, raportoida sen tuloksista organisaatiosi johdolle sekä seurata viestinnän vaikuttavuutta. Liana®Cloudin avulla kaikki tämä on mahdollista: pystyt hallitsemaan viestintääsi kokonaisuutena ja seuraamaan vaihe vaiheelta, millaisia vaikutuksia viestinnälläsi on organisaatiosi näkyvyydelle.

Lianan palvelut ovat mahdollistaneet meille sen, että tiedämme milloin ja mitä uintiurheilusta ja urheilijoista kirjoitetaan ja puhutaan. Tämän ansiosta meidän on mahdollista myös reagoida ajankohtaisiin asioihin viestinnällisesti sekä hyödyntää keskusteluissa pinnalla olevia asioita markkinoinnissamme ja suunnittelutyössämme.

Lotta Lybeck
Viestintä- ja markkinointiasiantuntija, Suomen Uimaliitto
Lianan viestintätyökaluissa on laajat raporointiominaisuudet

Viestinnän mittarit auttavat raportoimaan liiketoiminnallesi keskeisiä asioita

Avullamme luot ja ylläpidät laadukkaita mediasuhteita ja pysyt ajan tasalla toimintaympäristön muutoksista. Pystyt seuraamaan keskusteluja ja halutessasi voit tarkastella julkisuutesi saamia merkityksiä yhdessä analyytikkojemme kanssa. Ymmärryksesi viestintätoimenpiteiden vaikutuksista kasvaa ja voimme nostaa viestintäsi aivan uudelle tasolle.

Hyödyt koko organisaatiolle

Viestintäkokonaisuutemme tarjoaa hyötyjä läpi organisaation hyvin erilaisiin tarpeisiin ja eri toimialoille. Yhdessä asiakkaan kanssa kartoitamme tarpeen tiedotteiden lähettämisestä, mediaseurannan kohdistamisesta tietyille osa-alueille sekä tarvittaessa analyysien tekemisestä. Tutustu lyhyesti hyötyihin:

  • Julkisuuskuvaraporttia voit hyödyntää organisaation julkisuuskuvan esittelyssä johdolle tai muille sidosryhmille
  • Voitte tunnistaa helposti toimialalla vallitsevia trendejä tai niissä tapahtuvia muutoksia johdon päätöksenteon tueksi
  • Jatkuva mittaaminen auttaa löytämään paremmin syy-seuraus -suhteita viestinnän toimissa ja perustelemaan johdolle tiettyjen toimenpiteiden hyötyjä
  • Viestintä
    • Pitkän aikavälin analyysi – viestinnän toimenpiteiden vaikutukset pitkäjänteisessä työssä
    • Reagointi muutoksiin – räätälöity raportointi
    • Sisäinen viestintä – henkilöstö yhtenä tärkeänä käyttäjäryhmänä
    • Ulkoinen viestintä – tiedottaminen 
  • Markkinointi
    • Medianäkyvyyden konversio verkkovierailuihin
    • Omien markkinointikanavien muutokset
    • Arvokkaana tukena sisällöntuotannolle
  • Oma näkyvyys verrattuna kilpailijoihin tai verrokkiorganisaatioihin
  • Parhaat käytännöt toimialalla – benchmarking
  • Myyntimahdollisuuksien tunnistaminen ja hankkiminen – liidintuotanto
  • Asiakkaiden sekä prospektien tilanne
    • julkiset kilpailutukset
    • hankintapäätökset
    • henkilöstömuutokset
    • uudet päättäjät
  • Asiakaspalautteeseen reagointi
  • Työnantajakuvan kehitys
  • Toimialaympäristön teemojen seuraaminen
  • Kriisien kytemisen tunnistaminen

Onko viestintä linjassa tavoitteidesi saavuttamisen kanssa?

  • Luo mediaseurannan avulla hakuja teemoista, joissa organisaatiosi haluaa näkyvyyttä
  • Luo hakuja saadaksesi päätöksentekoa tukevaa dataa
  • Tee viestinnän toimenpiteitä
  • Seuraa näkyvyyden kehitystä

Käyttökohteet

Lianan viestinnän palvelut tuovat ratkaisun hyvin moneen eri tilanteeseen ja erilaisille toimijoille. Kilpailijavertailu, suhteet mediaan, viranomaisviestintä ja toimialaympäristön seuraaminen ovat vain muutamia käyttökohteita Lianan viestinnän palveluille. Katso tarpeesi mukainen käyttökohde alta.

Tiedätkö parhaat käytännöt viestinnän tekemiseen omalla alallasi? Kaipaatko ideoita viestintää hyvin tekeviltä tahoilta? Seuraa ja analysoi kilpailijoitasi ja verrokkiorganisaatioitasi itsenäisesti LianaMonitorin avulla tai anna osaavien analyytikkojemme tehdä media-analyysi sinun organisaatiollesi sopivalla syklillä.

Lue lisää ›

Lehdistötiedotteiden kohdistaminen oikein on yksi tärkeimmistä mediasuhteiden tukipilareista. ePressin avulla tiedotteiden kohdentaminen tiettyjen kriteerien pohjalta varmistaa, että viestisi kohdentuu asiasta kiinnostuneille tahoille. Mediaseurantapalvelu helpottaa mediasuhteiden ylläpitoa ja auttaa muodostamaan kokonaiskuvan mediasuhteidesi tilasta lyhyellä ja pitkällä aikavälillä. 

Lue lisää ›

Viranomaisviestintää velvoittavat tarkat säädökset. Lianan kotimaisten viestinnän työkalujen avulla julkishallinto ja muut viranomaistahot pystyvät seuraamaan organisaatioilleen tärkeitä teemoja mediassa ja tekevät tietoturvallista viestintää.

Lue lisää ›

Kerää olennaista tietoa ja dataa organisaatiosi johdolle nykytilanteen analysointiin ja tulevien trendien tunnistamiseen.

Lue lisää ›

Pysy kartalla siitä, mikä brändi-imagosi nykyhetken tilanne on ja hallitse mainettasi avullamme. 

Lue lisää ›

Oikeanlaisella viestinnällä on ratkaiseva rooli kriisitilanteessa ja tarpeeseen sopivat viestinnän työkalut auttavat pitämään maineesi kunnossa.

Lue lisää ›

LianaMonitor-mediaseurantapalvelun avulla saat poimittua Twitteristä, Facebookista, Instagramista ja YouTubesta sinun organisaatiollesi tärkeiden teemojen keskustelut. Sosiaalisen median analyyseissä voidaan vertailla oman alasi mielipidevaikuttajia sosiaalisessa mediassa ja seurata, ketkä ovat sinulle tärkeissä keskusteluissa äänessä.

Lue lisää ›

Turun kaupungin medianäkyvyys Lianalla toteutetun analyysin avulla

Liana Technologies on Turun kaupungin mediaseurannan ja viestinnän kumppani. Kaupunki tiedottaa asukkailleen aktiivisesti muun muassa ajankohtaisista kehittämissuunnitelmista, päätöksistä sekä muista kaupunkilaisia koskevista aiheista. Kaupunki jakaa tiedotteita, kuvia sekä muita tiedostoja uutishuoneessaan Lianan julkaisualustalla.

Verrokkiorganisaatioiden tai kilpailijoiden toiminnan vertailu voi tuottaa kullanarvoista tietoa parhaista käytännöistä ja viestinnän toimenpiteiden tehokkuudesta. Analyyseissä voi kuitenkin keskittyä myös organisaation omaan brändiin ja viestinnän kehitykseen.

Viestinnän mittaaminen -oppaan kansilehti

Viestinnän seuranta ja mittaaminen

Tiedolla johtaminen ja datan valjastaminen strategiseksi työkaluksi on äärimmäisen tärkeä osa nykyaikaista liiketoimintaa toimialasta riippumatta. Myös järjestöjen ja erilaisten voittoa tavottelemattomien organisaatioiden tulee olla perillä siitä, miten viestinnän seuranta sekä toimenpiteiden ja niiden seurauksien mittaaminen onnistuu. Lue oppaastamme, miten viestinnän seuranta ja erilaiset mittarit valjastetaan kertomaan juuri se, mitä sinun organisaatiosi tulee tietää viestintäsi onnistumisesta.

Inspiroidu blogeistamme

Viestintä, mediasuhteet ja julkisuuskuva ovat paljon esillä blogissamme. Julkaisemme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja, oppaita sekä LianaCast-podcastimme jaksoja.

Kaikki blogikirjoitukset

Ota yhteyttä Lianan myyntiin

[email protected]
+358 10 387 7053

Koskeeko asiasi tukipalveluita? Ota yhteyttä tukeen.

Jätä yhteydenottopyyntö

Vastaanottajan sähköpostiosoite (valinnainen)

Digimarkkinoinnin ja -viestinnän työkalut

Digimarkkinoinnin kumppanuuspalvelut