Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon

Mediasuhteet

Lehdistötiedotteiden kohdistaminen oikein on yksi tärkeimmistä mediasuhteiden tukipilareista. ePressillä yritysten tiedotus ja organisaatioiden viestintätyö osuu oikeaan osoitteeseen: tiedotteiden kohdentaminen alueellisesti, toimialakohtaisesti tai esimerkiksi tittelien perusteella varmistaa, että viestisi menee asiasta kiinnostuneille tahoille. Mediaseurannan avulla voit seurata sekä pitkällä että lyhyellä aikavälillä, miten organisaatiosi mediasuhteet voivat.

Lianan PR-palvelut tietokoneen ja puhelimen näytöllä
ePressi-tiedotepalvelun käyttöliittymä ja palvelulla lähetetty tiedote

Mediatiedotteiden lähettäminen kohdennetusti

Mediasuhteet perustuvat toimialastasi ja viestistäsi kiinnostuneille lehdistökontakteille. Oikeiden lehdistökontaktien löytäminen voi olla vaikeaa – mediakantamme tarjoaa helpon tavan kohdentaa tiedotteesi siitä kiinnostuneelle medialle.

  • Datan käsittelyn ammattilaisten ylläpitämä mediakanta, jonka avulla kohdennat tiedotteesi toimialan, alueen tai esimerkiksi tittelin mukaan
  • Tiedotteen julkaisu Suomen suosituimpaan tiedotejakeluportaaliin ePressi.comiin, josta organisaatiosi tiedotteet löytyvät kootusti ja hakukoneoptimoidusti
  • Helppolukuisista raporteista näet vilkaisulla tiedotteesi avaus- ja klikkausprosentit sekä tiedot siitä, ketkä toimittajat ovat avanneet viestisi

 

"ePressin kautta olemme saaneet suoria linkkejä toimittajiin ja nyt toimittajat tietävät kenelle soittaa, kun he tarvitsevat alamme asiantuntijaa."

Anna Wikholm
Markkinointi, Kolmen Kaverin Jäätelö

Oman alansa mielipidejohtajaksi tiedottamisen avulla

Yritysten tiedotus ja mediasuhteet kietoutuvat Kolmen Kaverin Jäätelön asiakastarinassa. Katso videolta, millaisia tuloksia Kolmen Kaverin Jäätelö saavutti muun muassa mediasuhteiden luomisessa Lianan tiedotejakelupalvelun avulla.

Henkilöitä keskustelemassa mediasuhteista

Seuraa mediasuhteidesi tilaa lyhyellä ja pitkällä aikavälillä

LianaMonitor-mediaseurantapalvelulla voit mitata viestiesi läpimenoa määrällisillä ja laadullisilla mittareilla ja muodostaa kuvan mediasuhteidesi tilasta.

  • Automaattinen läpimenoseuranta ePressin kautta lähetetylle tiedotteellesi
  • Organisaatiostasi kirjoittavat mediat esitettynä helppolukuisissa graafeissa

“Mediatiedottamisen keskittämisen myötä olemme tavoittaneet erinomaisesti meille tärkeät mediat sekä niiden edustajat, ja olemme pystyneet analysoimaan tiedotteidemme läpimenoa kattavasti Lianan palveluiden avulla.”

Lotta Lybeck
Viestintä- ja markkinointiasiantuntija, Suomen Uimaliitto

Toimittajakysely 2022 – Tiedota taidolla ja tyylillä

Kysyimme suomalaisilta toimittajilta hyvän lehdistötiedotteen reseptiä. Saimme 157 vastausta täynnä informaatiota siitä, mitä toimittajat toivovat ja arvostavat ja koostimme niistä tiiviin ja hyödyllisen oppaan. Lataa opas artikkelin linkistä tai suoraan alta.

Lataa opas tästä

Inspiroidu blogeistamme

Tiedottaminen, mediasuhteet ja julkisuuskuva ovat paljon esillä blogissamme. Julkaisemme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja, oppaita sekä LianaCast-podcastimme jaksoja.

Kaikki blogikirjoitukset

Kiinnostuitko?

Lianan viestintäkokonaisuus tarjoaa kaiken tarvittavan hallittuun mediasuhteiden ylläpitämiseen. Tiedotat sinulle tärkeistä asioista kirjoittaville toimittajille kohdennetusti ja ylläpidät suhteita mediaan. Saat mediaseurannasta reaaliaikaisen tiedon mobiiliapplikaation kautta push-notifikaatioina, kun organisaatiosi mainitaan sinulle tärkeässä julkaisussa. Myös pitkän aikavälin analyysi auttaa näkemään, miten mediasuhteesi ovat kehittyneet.

Jätä yhteydenottopyyntö

Vastaanottajan sähköpostiosoite (valinnainen)

Digimarkkinoinnin ja -viestinnän työkalut

Digimarkkinoinnin kumppanuuspalvelut