Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Useita henkilöitä palaverissa vakavana

Kriisiviestintä

Oikeanlainen viestintä on ratkaisevassa roolissa kriisin sattuessa ja tarpeeseen sopivat viestinnän työkalut auttavat pitämään maineesi kunnossa. Mainehaitat voivat usein levitä kulovalkean tavoin journalistisen tai sosiaalisen median kautta ja kriisiviestintä on tarpeen. Mediaseurannan avulla pysyt tilanteen tasalla, kun reaaliaikaiset ilmoitukset hälyttävät sinut toimiin, jos kriisi uhkaa.
 

Kolme henkilöä tietokoneen ympärillä

Mediaseurantapalvelu poimii kriisin poikasen

LianaMonitor on käyttäjäystävällinen ratkaisu median seurantaan sekä tulosten raportointiin ja analysointiin.

  • Seuraamalla sinulle tärkeitä avainsanoja kaikissa kanavissa pysyt kärryillä siitä, mitä organisaatiostasi puhutaan
  • Voit seurata myös teemoja, joissa voi kyteä alaasi liittyvä kriisi
  • Osumat näkyvät reaaliaikaisesti palvelussa ja ne voidaan koota sinulle sopivalla syklillä tulevaan raporttiin
Kaksi henkilöä palaverissa vakavana

Tehokas tiedottaminen osana ammattimaista kriisiviestintää

ePressi-tiedotejakelupalvelun avulla lähetät kriisitilanteessa juuri oikealle toimittajajoukolle ja tarkasti valitsemillesi medialähteille tiedotteet, jotka kertovat kantasi ja viestisi.

  • ePressin avulla kohdistat viestit esimerkiksi alueen, toimialan tai tittelin mukaan
  • Voit tallentaa valmiiksi vastaanottajalistoja toimittajista, joille lähetät tiedotteen nopeasti, kun kriisitilanne on käsillä ja aika on valttia 

Katso webinaarimme kriisiviestinnästä

Kriisi voi yllättää organisaation milloin tahansa. Tällöin viestinnän merkitys korostuu, joten suunnitelmat kriisiviestintään on hyvä olla olemassa. Webinaarissa käydään läpi esimerkiksi, missä kanavissa kriisiviestintä toimii parhaiten sinun organisaatiollesi.

Kriisiviestintä vaiheittain

Osumia LianaMonitorista ja ePressillä lähetetty tiedote

Seuraat aktiivisesti mediaa

LianaMonitorin mobiilisovellus pitää sinut reaaliaikaisesti kartalla siitä, milloin organisaatiosi mainitaan mediassa. Lisäksi voit seurata LianaMonitorin analyyseistä merkkejä siitä, onko alallasi iskemässä kriisi.

Tartut mainintoihin

Kun saat tiedon mediaosumasta tai sosiaalisen median maininnasta, niin voit heti tarttua toimeen ja mahdollisesti estää kriisin syntymisen tai ainakin pitkittymisen nopeilla viestintätoimenpiteillä.

Teet läpinäkyvää viestintää

Lianan tiedotepalvelu ePressi auttaa sinua tiedottamaan kohdennetusti ja avoimesti niille tahoille, jotka ovat suurimmassa roolissa siinä, että kriisi ei pääse pahenemaan.

Kuinka onnistua kriisiviestinnässä?

Oikeanlaisella viestinnällä on ratkaiseva rooli kriisitilanteessa ja onkin hyvin tärkeää, että organisaatiolla on toimintasuunnitelma häiriötilanteiden varalle. Tässä artikkelissa käymme läpi askeleet, jotka vaaditaan kriisiviestinnässä onnistumiseen. Nämä askeleet toimivat myös rakennuspalikoina juuri teille räätälöidyn kriisiviestintäsuunnitelman tekemiseen.

Kiinnostuitko?

Lianan viestintäkokonaisuus tarjoaa kaiken tarvittavan kriisiviestintään. Seuraat mediaa sekä pitkällä että lyhyellä aikavälillä ja saat tiedon organisaatiosi maininnoista reaaliaikaisesti LianaMonitor-mobiilisovellukseen. Jos kriisitilanne on käsillä, ePressi-tiedotepalvelu auttaa sinua saamaan juuri oikeat toimittajat kiinni kohdennetusti.

Jätä yhteydenottopyyntö