Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Uratarinoita

"Minua motivoi tavoitteemme kehittää parasta mahdollista viestinnän ja markkinoinnin teknologiaa"

Nimi: Lauri Juntunen
Toimipaikka: Helsinki
Titteli: Chief Product Officer
Koulutus: Tietojenkäsittelytieteiden kandidaatti & kauppatieteiden maisteri

Olen Lauri Juntunen ja työskentelen Lianan Product-tiimissä tuotejohtajana. Koulutukseltani olen tietojenkäsittelytieteiden kandidaatti ja kauppatieteiden maisteri. Ennen Lianaa toimin kuluttajamyynnin parissa, mutta kun Lianalla työskentelevä ystäväni kertoi minulle avoimesta paikasta ja suositteli minua omalle esihenkilölleen, päädyin hakemaan ja pääsin haastatteluun. Haastattelu sujui hyvin ja aloitin työt Oulun toimistolla vuonna 2016. 

Vuosien varrella vastuuni ja roolini Lianalla ovat muuttuneet useampaan otteeseen, mutta urani meillä aloitin viestinnän palveluiden myynnissä asiakkuuspäällikkönä. Asiakkuuspäällikön työtehtävistä siirryin ajan saatossa asiakkuusjohtajan roolin (Customer Success Director) ilmaistuani kiinnostukseni Customer Success -funktion kehittämiseen. Kun minulle tarjottiin mahdollisuutta kehittää urapolkuani kiinnostustani vastaavaksi, pääsin mukaan rakentamaan Lianalle käyttöönottoihin ja projektijohtamiseen vakiintuneet käytännöt. Teknisen asiakaspalvelun liittyessä osaksi yksikköämme roolini kehittyi laajemmaksi kohti kokonaisvaltaista vastuuta asiakaskokemuksesta. Maaliskuussa 2020 aloitinkin työt asiakaskokemusjohtajan (Customer Experience Director) roolissa. Kyseisessä roolissa työskentelin helmikuuhun 2024 asti, kunnes hyppäsin kokonaan uuteen tuotejohtajan rooliin.

Näin tuotejohtajan roolin kiinnostavana, koska olen pitkään työskennellyt asiakaskokemuksen ja myynnin parissa ja koin, että tämä uusi rooli voisi tarjota mahdollisuuden syventää osaamistani tuotteidemme puolella. Tunsin myös tärkeäksi, että voin hyödyntää luovuuttani ja liiketoiminnallista ymmärrystäni Lianan tuotetarjooman kehittämisessä. Työtehtäväni ytimessä onkin varmistaa, että Liana kehittää palveluita, joiden avulla asiakkaamme saavuttavat viestinnän ja markkinoinnin tavoitteensa mahdollisimman tehokkaasti. Käytännössä vastaan yhteistyössä teknologiajohtajamme kanssa tuote- ja teknologiastrategian luomisesta, tuoteportfolion hallinnasta ja siitä, että kaikki tämä tukee Lianan liiketoiminnan tavoitteita. Tämän lisäksi tärkeässä osassa työssäni on yhteistyö eri sidosryhmien kanssa niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.

Työpäivieni sisältö vaihtelee, ja vaikka työskentelen pääosin Lianan Helsingin toimistolta, voi minut löytää lähes kuukausittain myös Oulun pääkonttoriltamme. Sijainnista riippumatta aloitan työt yleensä hieman ennen kello yhdeksää tarkistamalla Slackin ja sähköpostin akuuttien asioiden tiimoilta. Pyrin määrittelemään itselleni kolme tärkeintä tavoitetta sekä päivä- että viikkotasolla. Kun saan asettamani tavoitteet tehtyä, koen, että työpäiväni on ollut onnistunut. Tiimini työskentelee pääosin eri lokaatioista, joten etätapaamiset ja Slack-viestittely sekä tiimin että yksikkömme esihenkilöiden kanssa on myös tavallinen osa työpäivääni ja -viikkoani. 

Työilmapiiri on yksi niistä tekijöistä, joista nautin eniten Lianalla työskentelyssä. Siinä tärkeimmässä roolissa ovat ehdottomasti kollegat. Lausahdus "nobody's perfect, but a team can be" resonoikin minussa. Kollegoiden lisäksi minua motivoi tavoitteemme kehittää parasta mahdollista viestinnän ja markkinoinnin teknologiaa, jonka kautta asiakkaamme voivat saavuttaa jatkuvasti parempia tuloksia.

Matkaani Lianalla mahtuu paljon hienoja muistoja, mutta yksi ikimuistoisimmista sijoittuu vuoden 2018 kesäjuhliin. Tuolloin Lianan kesäjuhliin Ouluun oli matkustanut porukka kansainvälistä henkilöstöä myöten. Ihastelimme yhdessä yöttömän yön puolelle taittuvaa kesäiltaa ja fiilistelimme sitä, miten yhteinen työpaikka on tuonutkaan meidät tähän hetkeen. 

Jaa

Lisää tarinoita