Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Lue markkinoinnin ja viestinnän tuoreimmista trendeistä

Blogi

Lue markkinoinnin ja viestinnän tuoreimmista trendeistä. Julkaisemme blogissamme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja, oppaita sekä webinaareja.

Miten varmistaa medianäkyvyys?

Medianäkyvyyden saavuttamisessa perinteisellä tiedottamisella on edelleen suuri rooli. Tiedottamalla luodaan suhteita mediaan, tiedotetaan omasta olemassaolosta ja vahvistetaan kuvaa jonkin alan asiantuntijana, mutta myös mediaseurannalla on tärkeä rooli strategisessa viestinnässä.

Miksi sinunkin pitäisi hyödyntää media-analyysiä

Media-analyysi on arvokas työkalu organisaatiolle tai yritykselle saada tietoa organisaation näkyvyydestä mediassa, organisaatiosta kirjotettujen juttujen sävystä ja myös erityisistä aiheista, jotka saattavat olla kytköksissä tiettyyn tapahtumaan, sesonkiin tai kriisiin.

Tiedottaminen – kaikki mitä sinun tulee tietää aiheesta

Tässä artikkelissa syvennymme juurta jaksaen tiedottamiseen konkreettisten vinkkien ja hyödyllisten artikkelien muodossa.

Hyvä tiedote ja suomalainen viestintäkulttuuri 2024

Lianan neljänteen toimittajakyselyyn vastasi 134 toimittajaa, jotka kertoivat muun muassa, mitkä seikat saavat heidät lukemaan tiedotteen ja mikä on viestintäkulttuurin tila Suomessa.

Datavastuullisuus mediaseurannassa

Datavastuullisuus liittyy kaikkeen digitaalisessa maailmassa ja tässä artikkelissa käsittelemme, miten vastuullinen datan käyttö linkittyy mediaseurantaan.

Toimittajakysely 2024 – Tiedota ja viesti toimittajien vinkeillä

Medianäkyvyys ennusti presidentinvaalien tulosta toisella kierroksella

Kokoamme mielenkiintoisia havaintoja mediaseurantapalvelumme avulla informatiivisiin artikkeleihin. Tällä kertaa tarkastelemme Suomen presidenttiehdokkaiden medianäkyvyyttä Ylen viidessä viimeisessä gallupissa aina presidentin valintaan toisen kierroksen lopuksi.

Yrityksen tiedottaminen ja maine

Yritysten tiedotus on avainasemassa maineen rakentamisessa ja ylläpitämisessä, vaikka se ei aivan yksin pystykään takaamaan yritykselle hyvää mainetta. Tässä artikkelissa kerromme, mitä ottaa huomioon kun rakennetaan ja ylläpidetään yrityksen mainetta tiedottamisen, somen ja mediaseurannan avulla.

Webinaaritallenne: Mediakentän murros – vieraana Ilkka-Pohjalaisen päätoimittaja Markku Mantila

Brändinhallinta pähkinänkuoressa

Brändinhallinta keskittyy siihen, miten brändiä rakennetaan, ylläpidetään, seurataan ja kehitetään. Brändi on imago tai julkisuuskuva, joka näkyy ulospäin, mutta sen rakentaminen lähtee organisaation sisältä.