Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Lue markkinoinnin ja viestinnän tuoreimmista trendeistä

Blogi

Lue markkinoinnin ja viestinnän tuoreimmista trendeistä. Julkaisemme blogissamme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja, oppaita sekä LianaCast-podcastimme jaksot.

Miten kirjoittaa lehdistötiedote, kun ei ole mitään kirjoitettavaa

Tiedottaminen on tärkeää, pitkäjänteistä viestintätyötä, joka on oikein tehtynä yksi parhaista tavoista saada näkyvyyttä ja viestintäbudjetille vastinetta. Mutta mitä ihmettä sitä kirjoittaisi, kun tuntuu, ettei ole yhtään mitään kirjoitettavaa?

Kuusi askelta viestinnän mittaamiseen käytännössä

Kaikella, mitä yrityksessä tehdään, tulee olla mitattavat tavoitteet. Viestintä sai pitkään työskennellä ilman tarkkoja määriteltyjä tavoitteita, mutta uudet tuulet puhaltavat digitalisoitumisen myötä. Viestinnän mittaamisen suunnittelusta on tullut tärkeä osa viestinnän kokonaisvaltaista suunnittelua, ja panosten ja lopputuloksen suhdetta kuvaava ROI on tullut tutuksi kaikenlaisissa organisaatioissa. Miten viestintää sitten käytännössä mitataan?

Uuden ajan media – perinteinen mediatiedottaminen ja vaikuttajamarkkinointi

Kattavien tutkimusten avulla on voitu todeta, että perinteinen lehdistötiedottaminen on organisaatioille erittäin tehokas keino saada viestinsä läpi ja kohderyhmiensä tietouteen. Uudenlainen vaikuttajamarkkinointi voi kuitenkin olla korvaamaton apu esimerkiksi tuotelanseerauksissa.

Webinaaritallenne: Miten Viesti ry tekee viestintää?

9 vinkkiä: näin pääset alkuun mediasuhteiden luomisessa

Suhteet mediaan ovat tärkeä keino yrityksille tuoda esille omaa toimintaansa sekä kasvattaa tunnettuuttaan. Suhteiden luominen voi kuitenkin olla haastavaa, jos median kanssa toimiminen on uutta. Avuksi loimmekin listan vinkeistä, joilla pääset alkuun suhteiden luomisessa.

3 tapaa aloittaa sosiaalisen median kuuntelu

Sosiaalisen median seurannan ja kuuntelun avulla yritykset pystyvät yhä paremmin kehittämään omaa brändi-imagoaan sekä toimintaansa. Tästä huolimatta kaikki yritykset eivät ota vielä sosiaalisen median kuuntelusta ja seurannasta täyttä potentiaalia irti. Loimmekin listan kolmesta tavasta tehdä seuranta, jotta yrityksesi pääsee nauttimaan sen hyödyistä.

Näin käytät kuvia ja videoita mediatiedotteessa

Lähetitkö mediatiedotteen jälleen kerran pelkkänä tekstinä? Seuraavan kerran, kun suunnittelet tiedotteen lähettämistä, kiinnitä huomiota myös sen visuaaliseen ilmeeseen – me kerromme miksi.

Webinaaritallenne: Verohallinnon mediaviestintä – miten virasto voi viestiä mutkattomammin

Onnistuneen tiedotteen resepti ja viestintäkulttuuri vuonna 2022

Teimme uusimman toimittajakyselymme yhdessä ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n kanssa ja toimme mukaan kysymyksiä liittyen viestintäkulttuuriin ja sen mahdollisiin muutoksiin toimittajien näkökulmasta. Lataa oma kappaleesi kyselyn pohjalta tekemästämme oppaasta.

Webinaaritallenne: Mediaseuranta liiketoiminnan menestyksen tukena