Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Lue markkinoinnin ja viestinnän tuoreimmista trendeistä

Blogi

Lue markkinoinnin ja viestinnän tuoreimmista trendeistä. Julkaisemme blogissamme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja, oppaita sekä webinaareja.

Webinaaritallenne: Kriisiviestinnän strategiat julkisella sektorilla

Kuinka onnistua kriisiviestinnässä – Viisi askelta suunnitelman rakentamiseen

Kriisin tunnistaminen on tietysti lähtöpiste kriisin hallinnalle. Kriisitilanne voi näyttäytyä erilaisena eri organisaatioissa ja eri aloilla ja on hyvä pitää mielessä, että kaikki epämiellyttävät tilanteet eivät suinkaan ole kriisejä. Tässä artikkelissa valotamme eri tilanteita ja autamme sinua kriisiviestintäsuunnitelman laatimisessa.

Toimittajat kertovat: millainen lehdistötiedote päätyy käyttöön?

Toteutimme vuonna 2019 kansainvälisen toimittajakyselyn, jossa selvitimme toimittajien tapoja käyttää lehdistötiedotteita. Tässä artikkelissa käymme tiivistetysti läpi toimittajien vastauksia. Lataamalla oppaamme pääset käsiksi kaikkiin tuloksiin ja toimittajien vinkkeihin.

LianaCast: Ansaittu julkisuus mediassa

LianaCastin vieraana on tietokirjailija Jaakko Kilpeläinen, jonka kanssa keskustellaan siitä, miksi mediaviestinnälle kannattaa asettaa tavoitteita, kenelle mediaviestintää kannattaa kohdentaa ja millaiset aiheet mediaa kiinnostavat.

Opas viestinnän mittaamiseen

Näin täytät kesän uutistyhjiön

Kesällä viestinnän huoneet usein hiljenevät. Vaikka kesä 2020 poikkeusoloineen tulee varmasti olemaan erilainen uutisoinnissa, kaipaavat mediat edelleen sisältöä entiseen malliin eri aiheista. Moni muutoin kiireinen lukija on myös kesällä tavallista paremmin tavoitettavissa, erityisesti mobiilissa.

LianaCast: Miten pieni yritys toteuttaa viestintää tehokkaasti?

Tornion Panimon toimitusjohtaja Kaj Kostiander kertoo LianaCastissa pienen yrityksen onnistuneesta viestinnästä sekä tarinankerronnan merkityksestä. Keskustelun lomassa maistellaan myös Tornion Panimon tuotteita.

Webinaaritallenne: Mediamonitoroinnin ABC

Miksi sinunkin pitäisi hyödyntää media-analyysiä

Media-analyysi on arvokas työkalu organisaatiolle tai yritykselle saada tietoa organisaation näkyvyydestä mediassa, organisaatiosta kirjotettujen juttujen sävystä ja myös erityisistä aiheista, jotka saattavat olla kytköksissä tiettyyn tapahtumaan, sesonkiin tai kriisiin.

LianaCast: Vinkit kriisiajan tiedottamiseen

LianaCastin kolmannessa jaksossa Lännen Median uutispäällikkö Marjo Oikarinen kertoo, millainen on hyvä tiedote ja mitä tiedotteen laadinnassa kannattaa ottaa huomioon. Esille nousevat myös kriisiajan tiedottamisen erityspiirteet. Juontajana Liana Technologiesin Harri Niskala.