Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Lue markkinoinnin ja viestinnän tuoreimmista trendeistä

Blogi

Lue markkinoinnin ja viestinnän tuoreimmista trendeistä. Julkaisemme blogissamme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja, oppaita sekä webinaareja.

6 syytä tehdä mediatiedotteet itse

Mediatiedotteen rakentaminen voi olla haastavaa, mikäli organisaatiossa ei ole vahvaa viestinnän asiantuntijaa. Monille organisaatioille viestintätoimiston käyttäminen voikin tuntua ainoalta tavalta toteuttaa pitkäjänteiseistä ja laadukasta viestintää. Millaisissa tilanteissa kannattaa kuitenkin hoitaa tiedotus itse ja miksi?

Viestinnän vastuullisuus ja strateginen merkitys organisaation menestyksen kulmakivinä

ProComin toimitusjohtaja Jarno Forssell vieraili Lianan webinaarissa ja kertoi vastuullisen viestinnän tärkeydestä, viestinnän strategisesta merkityksestä organisaatioille sekä viestinnän roolin korostumisesta kriisiaikoina.

Kuinka rakentaa hyvä lehdistötiedote?

Hyvän lehdistötiedotteen tunnistaa usein siitä, että se on lähes sellaisenaan julkaisuvalmis. Hyvä tiedote on kirjoitettu ytimekkäästi ja ymmärrettävästi, sen aihe on ajankohtainen ja kiinnostava ja sen ydinsanoma on tuotu selkeästi esille. Tiedote mukailee rakennetta, joka on todistetusti toimiva.

Webinaaritallenne: Viestinnän vaikuttavuus ja merkitys organisaation menestyksessä

Webinaaritallenne: Katleena Kortesuo: median tila, tunteet markkinoinnissa ja yritysten vastuullisuus

Webinaaritallenne: Mediaviestinnän merkitys yhdistysten ja liittojen toiminnassa – Case Pyöräliitto & Nenäpäivä

Miten kirjoittaa lehdistötiedote, kun ei ole mitään kirjoitettavaa

Tiedottaminen on tärkeää, pitkäjänteistä viestintätyötä, joka on oikein tehtynä yksi parhaista tavoista saada näkyvyyttä ja viestintäbudjetille vastinetta. Mutta mitä ihmettä sitä kirjoittaisi, kun tuntuu, ettei ole yhtään mitään kirjoitettavaa?

Kuusi askelta viestinnän mittaamiseen käytännössä

Kaikella, mitä yrityksessä tehdään, tulee olla mitattavat tavoitteet. Viestintä sai pitkään työskennellä ilman tarkkoja määriteltyjä tavoitteita, mutta uudet tuulet puhaltavat digitalisoitumisen myötä. Viestinnän mittaamisen suunnittelusta on tullut tärkeä osa viestinnän kokonaisvaltaista suunnittelua, ja panosten ja lopputuloksen suhdetta kuvaava ROI on tullut tutuksi kaikenlaisissa organisaatioissa. Miten viestintää sitten käytännössä mitataan?

Uuden ajan media – perinteinen mediatiedottaminen ja vaikuttajamarkkinointi

Kattavien tutkimusten avulla on voitu todeta, että perinteinen lehdistötiedottaminen on organisaatioille erittäin tehokas keino saada viestinsä läpi ja kohderyhmiensä tietouteen. Uudenlainen vaikuttajamarkkinointi voi kuitenkin olla korvaamaton apu esimerkiksi tuotelanseerauksissa.

Järjestön viestintä – kaikki kumpuaa strategiasta

Viesti ry. on viestinnän ammattilaisten järjestö, joka luonnollisesti haluaa tarjota jäsenilleen erityislaatuista viestintää. Miten viestintää tehdään kahden hengen organisaatiossa, jossa on myös pieni budjetti?