Tehdäkö itse vai ulkoistaa? Tarkastelussa viestintäpalveluiden ostaminen
Vuosikymmenten varrella viestinnän ja markkinoinnin työntekijöiden arki on muuttunut paljon, ja toimenkuvan eri osa-alueita on vaihdellen ulkoistettu ja tehty sisäisesti. Vuonna 2016 alamme ammattitaidon olennainen osa on ymmärtää, mikä kannattaa tehdä itse ja mikä ulkoistaa, jotta niin budjetti, arjen toimivuus kuin laatukin ovat balanssissa. Usein paras ratkaisu on jonkinlainen välimuoto.
Organisaation tiedottamisen kehittäminen: case Centria-ammattikorkeakoulu
Centria etsi tapoja tehostaa organisaatioviestintäänsä, ja valitsi vuonna 2013 viestinnän välineekseen suomalaisen ePressi.com-tiedotejakelupalvelun. Olennaista oli saada tiedotteet levitettyä mahdollisimman helposti ja nopeasti oikealle kohderyhmälle.
Miten startup-yritys hyötyy tiedottamisesta? Case Kaira Clothing
Muotialan startup-yritys Kaira Clothing päätti kokeilla viestimistä ePressi-tiedotejakelupalvelun kautta. Tehokkaan tiedottamisen ansiosta yritys on saanut runsaasti näkyvyyttä useissa eri medioissa ja sen verkkokaupan kävijämäärät ovat jopa viisinkertaistuneet saadun julkisuuden myötä.