Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Markkinoinnin automaatio

S-Business hyödyntää markkinoinnin automaatiota asiakasohjelmien ylläpitoon ja kehittämiseen

S-Business on yrityskortti, jonka kautta yritysasiakkaat saavat S-ryhmän edut ja palvelut käyttöönsä, alennusta hankinnoistaan ja helpotusta taloushallintoon. Palveluihin kuuluvat myös maksuttomat S-Business-mobiili ja S-Business Manager.

S-Business käyttää Liana®Cloud-ohjelmiston työkaluista sähköpostimarkkinoinnin työkalu LianaMaileria, markkinoinnin automaatiotyökalu LianaAutomationia ja verkkosivualusta LianaCMS:ää. Palettia täydentää markkinoinnin automaatio palveluna, jossa Lianan asiantuntija toimii osana S-Busineksen digitiimiä ja auttaa markkinoinnin automaatiolla toteutettujen asiakasohjelmien kehittämisessä sekä kaikkien automaation ominaisuuksien tehokkaassa hyödyntämisessä.

Automaatiot palvelevat liiketoiminnan tavoitteita

S-Business hyödyntää markkinoinnin automaatioita asiakassuhteen kehittämiseen eri tavoin:

  • uuden asiakkaan onboarding-vaiheessa
  • lisä- ja ristiinmyyntiin aktiivisille asiakkaille ja 
  • passiivisten asiakkaiden aktivointiin.

Automaatioiden päälle on luotu useita asiakkuuden elinkaareen sidottuja asiakasohjelmia, jotka perustuvat asiakassegmentteihin, hoitomalleihin ja aktiivisuustasoihin. Jokaisella ohjelmalla on omat tavoitteet, joiden kehitystä peilataan S-Busineksen myyntistrategiaan ja asiakassegmentointiin.

“Työkalun käyttöönotossa kannattaa lähteä liikkeelle liiketoiminnan tavoitteista käsin ja miettiä, mitä konkreettisia tuloksia haluaa saavuttaa markkinoinnin automaation avulla”, vinkkaa Suvi Kaisto, S-Busineksen digitaalisen myynnin päällikkö.

Keskiössä asiakassegmentoinnin tarjoama tieto

Yksi S-Busineksen tärkeistä tavoitteista on saada uusi asiakas käyttämään yrityskorttia ensimmäisen kerran mahdollisimman nopeasti ja ottamaan käyttöön digitaaliset palvelut, S-Business Manager ja S-Business-mobiili. Tätä varten luotiin uuden asiakkaan onboarding-ohjelma markkinoinnin automaatiolla.

Yrityskortin käyttöönotosta halutaan tehdä asiakkaalle mahdollisimman vaivatonta. Asiakkaan ei tarvitse itse hakea tietoa siitä, miten toimia: “uuden asiakkaan ohjelman avulla pystymme viestimään asiakkaalle asioista, jotka auttavat heitä ottamaan kortin ja digitaaliset palvelumme sujuvasti käyttöön”, kertoo Suvi Kaisto.

Olemme panostaneet asiakassegmentointiin ja hyödynnämme asiakasohjelmien kehityksessä sen tarjoamaa tietoa. Automaatioilla onkin tärkeä rooli myös lisä- ja ristiinmyynnissä. Voimme kohdistaa asiakkaalle relevanttia viestintää, kun tunnistamme, mihin tuotteisiin ja palveluihin hänellä on potentiaalia.
Suvi Kaisto 
digitaalisen myynnin päällikkö, S-Business

 

Asiakkaiden ostokäyttäytyminen voi myös muuttua, ja aiemmin säännöllisesti ostoja tehnyt asiakas saattaa passivoitua. Silloinkin markkinoinnin automaatio tarjoaa ratkaisun: “meille on tärkeää aktivoida passivoituneita asiakkaita mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Tähän automaatio tarjoaa hyvät, kohdennetut mahdollisuudet”, Kaisto kiittelee.

Lisätehoja automaatioista asiantuntijan avulla

Markkinoinnin automaatio on nopeuttanut ja sujuvoittanut monia prosesseja. Uuden asiakkaan ohjelman lanseerauksen myötä asiakkaat ovat alkaneet käyttää korttia ja keskeisiä S-Business-palveluita nopeammin.

S-Busineksen tiimi onkin automaatioiden myötä huomannut positiivisen muutoksen digitaalisten palveluiden käyttöönotossa ja asiakkaiden ostokäyttäytymisessä. Työtä ovat helpottaneet intuitiiviset, helppokäyttöiset työkalut sekä Lianan kokenut markkinoinnin automaation asiantuntija, joka tuntee teknologian kuin omat taskunsa. Asiantuntijatyö on osa kumppanuuspalveluitamme.

Käytössämme olevat tuotteet ovat olleet helppokäyttöisiä ja ketteriä. Ehkä tärkeämpää kuin tuotteet, on myös palvelu. Olemme olleet tyytyväisiä asiantuntijatyöhön, se on auttanut meitä kehittämään asiakasohjelmiamme entistä ketterämmin ja hyödyntämään monipuolisemmin automaation ominaisuuksia.
Suvi Kaisto 
digitaalisen myynnin päällikkö, S-Business

Automaatioita kehitetään jatkuvalla testauksella ja mittaamisella

Asiakasohjelmien kehittäminen jatkuu, sillä toimintaympäristö muuttuu jatkuvasti. Testaus, mittaaminen ja tuloksista oppiminen on tärkeää. 

“Asiakasohjelmilla on tärkeä rooli asiakaskokemuksessa, ja haluammekin automaatioiden avulla tarjota asiakkaille entistä relevantimpaa sisältöä oikeaan aikaan”, Kaisto kertoo.

Suvi Kaisto neuvoo markkinoinnin automaation käyttöönottoa harkitsevia yrityksiä kasvattamaan asiakasymmärrystä ja hankkimaan laadukasta asiakastietoa, jotta työkalua voidaan hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla. Hänen mukaansa on hyvä myös ymmärtää, että tekninen ratkaisu ei tee ihmeitä, vaan automaation tehokas käyttö vaatii työpanostusta ja jatkuvaa kehittämistä.

Jaa

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia?

Ota yhteyttä asiantuntijaamme ja pyydä ilmainen demo Lianan palveluista.

Ota yhteyttä