Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon

Sähköpostimarkkinoinnilla on väliä!

0
Jaa

Liana Technologies on toimittanut aloittelevan sähköpostimarkkinoijan opasta jo yli kymmenen vuotta. Viimeisin versio julkaistiin kesällä 2021 ja se on tiivis tietopaketti nykyaikaisesta sähköpostimarkkinoinnista kaikille alasta kiinnostuneille – olit sitten sähköpostimarkkinointia aloitteleva yrittäjä tai markkinointiorganisaatiossa työskentelevä ammattilainen, joka haluaa kerrata perusteita läpi.

Käymme tässä artikkelissa läpi muutamia tärkeitä asioita sähköpostimarkkinoinnin alkeista, joihin voit tutustua tarkemmin oppaassa.

Ihan ensimmäisenä kuitenkin kolmen kohdan vastaus siihen, miksi sähköpostimarkkinoinnilla on väliä:
 

  1. Sähköpostimarkkinointi on kattavaa eikä missään nimessä ole menettämässä suosiotaan yhtenä ehdottomasti tärkeimmistä markkinointikanavista.
  2. Oma kontaktilista pullollaan juuri sinun markkinoinnillesi suostumuksen antaneita vastaanottajia on kultaakin kalliimpaa, kun kolmannen osapuolen toimijat muuttavat toimintatapojaan jatkuvasti.
  3. Sähköpostimarkkinoinnin ROI on vertaansa vailla ja Litmuksen vuonna 2019 tekemän tutkimuksen mukaan brändit tienaavat 42 dollaria jokaista sähköpostimarkkinointiin sijoitettua dollaria kohden.

Jokaisella organisaatiolla on oma motiivinsa tehdä sähköpostimarkkinointia ja olemme listanneet Aloittelevan sähköpostimarkkinoijan oppaaseen syitä, joiden vuoksi aloittaa sähköpostimarkkinointi. Mikä näistä osuu sinun liiketoimintaasi tai muuhun toimintaan?

Tarjoamme myös kätevän sanaston sähköpostimarkkinointiin. Tiedätkö sinä, mitä tarkoittavat bounce, DKIM tai WYSIWYG? Nämä kaikki ja moni muu termi avataan oppaassa.

Erittäin tärkeä osa sähköpostimarkkinointia on luonnollisesti itse uutiskirje – miltä se näyttää ja miten se on suunniteltu mahdollisimman tarkoitukseensa toimivaksi.

Oppaassa kerromme tekniset vaatimukset ja suositukset. Annamme myös ehdotuksen sisällön jakamiselle loogisiin osioihin.

Tämän lisäksi oppaassa on vinkkejä siihen, miten jakaa kohderyhmät sekä miten kartuttaa osoiterekisteriä.

Lataa opas oppiaksesi tai kerrataksesi sähköpostimarkkinoinnin alkeet.

Lataa opas tästä