Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon

Kuinka valita sopiva sähköpostimarkkinoinnin kumppani? – 20 apukysymystä

0
Jaa

Sähköpostimarkkinoinnin palveluita ja uutiskirjetyökaluja tarjoavia yrityksiä on markkinoilla runsaasti. Niiden vertailu ja valinta voi kuitenkin olla haastavaa, vaikka organisaatiossa olisikin jo entuudestaan hyvin tiedossa, mitä kaikkea ihanteellinen työkalu pitäisi sisällään.

Esimerkiksi työkalujen helppokäyttöisyys, uutiskirjeiden ilme, tietoturvaan panostaminen, hinta tai vaikkapa yrityksen kotimaisuus voivat olla tärkeitä valintaan vaikuttavia seikkoja, jotka tulevat ensimmäisenä mieleen sähköpostimarkkinoinnin palveluntarjoajaa etsiessä.

Listasimme tähän artikkeliin kuitenkin vielä tarkempia apukysymyksiä, joita olisi tärkeää pohtia sähköpostimarkkinoinnin kumppania valittaessa. Kysymykset toimivat apuna niin sähköpostimarkkinointia aloitteleville yrityksille kuin palveluntarjoajan vaihtamista harkitseville ammattilaisillekin.

Voit halutessasi myös ladata 24-sivuisen Aloittelevan sähköpostimarkkinoijan oppaamme, jossa käsittelimme aihetta alunperin

Tenttaa siis potentiaalisia palveluntarjoajia näillä 20 kysymyksellä, jotta löydät parhaan mahdollisen sähköpostimarkkinoinnin ratkaisun organisaatiollesi:

Käyttöönotto ja asiakastuki

  1. Tarjoaako yritys tarpeeksi kattavan käyttökoulutuksen, jotta uudesta työkalusta saadaan varmasti kaikki irti organisaatiossasi?
  2. Onko apua ja lisäkoulutusta mahdollista saada myöhemminkin?
  3. Ovatko koulutukset maksullisia?
  4. Tarjoaako yritys tukipalveluja asiakkailleen? Missä eri kanavissa (esimerkiksi puhelinpalvelut, sähköposti tai online chat) ja mihin kellonaikaan?
  5. Osaako yritys auttaa sinua ohjelmistoon liittyvissä kysymyksissä nopeasti?
Opi lisää tehokkaista käyttöönottoprosesseista artikkelistamme Mitä tapahtuu onnistuneen onboarding-prosessin aikana?

Kumppaniyritys

  1. Kenen tuottama palvelu ja ohjelma oikeasti on?
  2. Sisältääkö tarjottu palvelu kolmannen osapuolen lähdekoodia?
  3. Kellä kaikilla on pääsy tietoihin, joita järjestelmään ladataan?
  4. Monesko käsipari palveluntarjoajasi on? Myykö hän yhden firman kehittämää, toisen modifioimaa ja kolmannen maahantuomaa ohjelmaa?
  5. Mitä muut asiakkaat sanovat yrityksestä? Mikä heidän NPS-lukunsa on ja onko heillä näyttää asiakasreferenssejä tai positiivisia asiakaskokemuksia?

Toiminnot ja integraatiot

  1. Pystyykö palveluntarjoajasi tarvittaessa räätälöimään toivomasi toiminnallisuuden?
  2. Onko heillä pääsy lähdekoodiin?
  3. Onko heillä näyttöjä vastaavista toteutuksista?
  4. Onhan työkalu yhteensopiva taustajärjestelmien kanssa? Usein sähköpostimarkkinoinnin tarpeiden kasvaessa tulee ajankohtaiseksi integroida uutiskirjeiden rekistereitä suoraan esimerkiksi CRM-järjestelmiin.
  5. Onko yrityksellä valmiit integraatiot hyödyntämiisi ohjelmistoihin?
  6. Onko palveluntarjoaja valmis rakentamaan mahdolliset puuttuvat integraatiot räätälöidysti?

Tietoturva ja vastuullisuus

  1. Tarjoaahan yritys uutiskirjeiden lähetyksen omilta palvelimiltaan? 
  2. Onko palveluntarjoajan datakeskukset hoidettu vastuullisesti?
  3. Onhan tietoturva kunnossa? Pyydä potentiaaliselta palveluntarjoajalta tietoturvakuvaus. Entä varmuuskopiointi?
  4. Noudattaahan yritys myös EU:n tietosuoja-asetusta eli GDPR:ää tai muita säädöksiä, jotka pätevät toiminta-alueellasi?

Oletko vailla uutiskirjetyökalua? ️✉️

LianaMailer valittiin juuri parhaaksi kotimaiseksi uutiskirjetyökaluksi Tivin arvostelussa. Suomalaiseen Liana Technologiesiin luottaakin yli 3500 yritystä ympäri maailman.

Mikäli haluat lisätietoa sähköpostimarkkinoinnin ratkaisustamme, ota yhteyttä asiantuntijoihimme tai lue asiakkaidemme kokemuksia.

Ota yhteyttä Tutustu asiakastarinoihin