Verkkokauppaan on mahdollista tuoda kivijalan henkilökohtaista asiakaskokemusta personoinnin avulla. Jopa 90 % kuluttajista suosii verkkokauppaa, jossa on personoituja tuotesuosituksia. Onkin selvää, että personointi on elinehtoista kauppiaille asiakaspysyvyyden kasvattamiseksi.
Lianan webinaarissa Marketing Development Specialist Harri Niskala ja Project Manager, eCommerce Specialist Antti Viita keskustelivat verkkokaupan personoinnin mahdollisuuksista.
Miten verkkokaupan personoinnin voi aloittaa?
Yksinkertaisesti sanottuna kohdentamisen avulla verkkokaupalle saadaan enemmän kauppaa ja keskioston hinta kasvaa esimerkiksi lisä- ja ristiinmyynnin avulla. Aloita verkkokaupan personointi määrittämällä verkkokaupan asiakasryhmät.
Myytkö kuluttajille, yritysasiakkaille vai kenties molemmille? Onko asiakkaan ostohistorian tietäminen liiketoiminnallesi tärkeää tietoa vai kenties demografiset tekijät?
Miten verkkokaupan ominaisuudet tukevat personointia?
Verkkokaupassa on useita ominaisuuksia, joita voidaan käyttää personoinnin tukena esimerkiksi sivuston bannerit ja sisäänkirjautumisen mahdollistaminen. Kuulet ominaisuuksista tarkemmin webinaaritallenteessa.
Miten tekoäly auttaa verkkokaupan personoinnissa?
Tekoäly mahdollistaa automaattisen ja reaaliaikaisen personoinnin datan pohjalta. Tekoäly oppii asiakkaiden käyttäytymisestä verkkokaupassa kuten osto- ja selaushistoriasta. Webinaarin osallistujista yli kolmasosa piti älykkäitä tuotesuosituksia verkkokaupan personoinnin tärkeimpänä osa-alueena.
Huom! Nähdäksesi webinaaritallenteen, anna evästehallinnassa suostumus vähintään Markkinointi-kohtaan. Avaa evästehallinta.
Katso webinaaritallenne:
Kommentti
Kommentit
Ei kommentteja