Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon

Kotimaiset organisaatiot

Suomessa toimivien organisaatioiden tulee saada tehokkaasti kiinni kotimainen media sekä tiedottamalla että mediaseurannan avulla. Toimittajakannan ajantasaisuus, tiedotteiden toimitusvarmuus, pääsy suomalaisiin näköislehtiin mediaseurantatyökalulla sekä kotimaisen palveluntarjoajan varmistama tietoturva ovat organisaatioille tärkeitä. Asiantuntevan media-analyytikon tekemänä näkyvyysanalyysi pystyy poimimaan kotimaisen median osumat, joiden läpikäynnistä organisaatio saa eniten irti.

Kotimaisen organisaation asiantuntijoita

Liity tyytyväisten asiakkaiden joukkoon

Lukuisat kotimaiset organisaatiot luottavat Lianan viestintäratkaisuihin tiedottamisessa, mediaseurannassa sekä erilaisissa media-analyyseissä.

Lianan tiedotejakelupalvelun kautta lähetetyt tiedotteemme ovat menneet hyvin läpi ja meihin on oltu ahkerasti yhteydessä. Kiinnostus toimintaamme kohtaan on kasvanut.

Tiina Vilponen
Viestintävastaava, Sexpo-säätiö
ePressi-tiedotepalvelun käyttöliittymä tietokoneen näytöllä

Kotimaisten organisaatioiden tiedottaminen

ePressi-tiedotejakelupalvelun avulla lähestyt juuri oikeita toimittajia sekä luot ja ylläpidät laadukkaita mediasuhteita. Liana varmistaa teknisesti mahdollisimman korkean läpimenoprosentin. Kotimaisen ePressin hyötyjä:

  • Käytössäsi on ylläpidetty mediakantamme suomalaisista toimittajista
  • Julkaiset samalla tiedotteet Suomen suosituimmassa uutisportaalissa ePressi.comissa sekä halutessasi myös Kauppalehden sivuilla
  • Voit luoda valmiita jakelulistoja kohderyhmällesi nopeuttaaksesi tiedotteen lähetystä
LianaMonitor-mediaseurantapalvelu tietokoneen ja puhelimen näytöllä

Mediaseuranta kotimaisten organisaatioiden tarpeisiin

Lianamonitorilla on helppo seurata tarkkaan valittujen avainsanojen avulla toimintaympäristöä, verrokkiorganisaatioita sekä kilpailijoita. Kattavat kotimaiset lähteet antavat sinulle relevanttia dataa tarpeisiisi:

  • Seuraat journalistista mediaa, näköislehtiä, julkaisuja maksumuurien takana, blogeja, foorumeita, verkkosivuja, julkisia pöytäkirjoja sekä sosiaalista mediaa
  • Voit jakaa raportteja osumista johdon sekä työkavereidesi kanssa
  • Pystyt tutustumaan oman PR-työsi vaikutuksiin ja siihen, kuinka kilpailijanne ja yhteistyökumppaninne ovat edustettuna mediassa

Yhteistyö on sujunut hyvin. Käymme säännöllisesti läpi tilannekatsauksen ja uudet ominaisuudet. Lisäksi aina kun on tullut tarvetta, olemme saaneet lisätietoa ja apua. 

Satu Nurminen
Henkilöstö- ja viestintäpäällikkö, Kuopion Energia

Media-analyysit

Analyysien avulla seurataan organisaation, teeman tai tapahtuman näkyvyyttä mm. journalistisessa verkkomediassa, sosiaalisessa mediassa ja näköislehdissä. Analyyseissa voidaan ottaa tarkasteluun esimerkiksi, kuinka hyvin organisaation tavoiteviesti on mennyt organisaatioille tärkeissä kanavissa perille, kuinka aktiivisia organisaation omat asiantuntijat ovat olleet somessa ja miten heidän toimintansa on vaikuttanut näkyvyyteen. Analyysin sykliksi voi ottaa organisaatiolle sopivan – aina kuukausittaisesta analyysista vuosianalyysiin.

Media-analyysit kertovat VillageWorksille markkina-asemasta

VillageWorksin media-analyyseissä on seurattu, miten organisaatiosta puhutaan online-mediassa sekä somessa verrattuna kilpailijoihin. Media-analyysien avulla VillageWorks haluaa seurata myös alan tärppejä ja yleisiä trendejä.

Toimittajakysely 2022 – Tiedota taidolla ja tyylillä

Kysyimme suomalaisilta toimittajilta hyvän lehdistötiedotteen reseptiä. Saimme 157 vastausta täynnä informaatiota siitä, mitä toimittajat toivovat ja arvostavat, ja koostimme vastaukset tiiviiksi ja hyödylliseksi oppaaksi. Lataa opas artikkelin linkistä tai suoraan alta.

Jätä yhteydenottopyyntö

Vastaanottajan sähköpostiosoite (valinnainen)

Digimarkkinoinnin ja -viestinnän työkalut

Digimarkkinoinnin kumppanuuspalvelut