Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Markkinoinnin automaatio, Mediaseuranta, Palvelut, Sähköpostimarkkinointi, Tiedottaminen

Nopeasti tuloksia Lianan avaimet käteen -palvelulla

Suomen Golfliitto on suomalaisten golfseurojen valtakunnallinen keskusjärjestö, jonka tehtävänä on toimia seurojen toiminnallisena yhdyssiteenä. Järjestö halusi tehostaa viestintäänsä markkinoinnin automaation avulla ja halusi käyttöönsä avaimet käteen -ratkaisun. Teknologian käyttöönottoa nopeutti Lianan palveluyksikön tarjoamat markkinoinnin automaation palvelut, joiden ansiosta Golfliitto saattoi ulkoistaa monikanavaisen markkinoinnin automaation ja sosiaalisen median mainonnan tekemisen suoraan Lianalle.

Markkinoinnin automaation onnistunut käyttöönotto Lianan palveluiden avulla

Vuonna 2020 Suomen Golfliitto halusi kokeilla siipiään markkinoinnin automaation suhteen ensimmäisen kerran. Liana lähti toteuttamaan Suomen Golfliitolle digitaalista viestintää, johon kuuluivat visuaalinen suunnittelu sekä kampanjoiden toteutus ja hallinta. Kevään koronakriisin aikana vanhoille pelaajille haluttiin viestiä nopeasti senhetkisestä tilanteesta ja miten tämä vaikutti lajin pelaamiseen. Lianan palveluyksikkö toteutti kampanjakokonaisuudet, suunnitteli uudet visuaaliset elementit, kuvituskuvat Golfliiton aiemman graafisen ohjeistuksen pohjalta, kirjoitti sisällöt uutiskirjeisiin sekä hoiti kampanjoiden kokonaishallinnan. Tue golfyhteisöäsi -kampanja sai hyvän vastaanoton ja kirjeen avausprosentti oli 49,7 %.

“Lianan tiimi on perehtynyt meidän toiveisiin sekä valmiisiin materiaaleihin ja osaa niiden pohjalta tehdä ehdotuksia mahdollisimman vaikuttavaan ja tavoitteita tukevaan viestintään.”
Marika Voss
Viestintävastaava, Suomen Golfliitto

 


Kuvittaja: Elisa Raittila

Toinen markkinointikampanja aloitettiin kesällä 2020. Kampanjan tavoitteena oli houkutella uusia pelaajia lajin pariin. Kampanjaa varten luotiin laskeutumissivu, jonka kautta asiasta kiinnostuneet pystyivät osallistumaan alkeiskurssin arvontaan antamalla yhteystietonsa laskeutumissivun lomakkeeseen. Kampanjaa varten Lianan palveluyksikkö suunnitteli ja toteutti sosiaalisen median mainonnan sekä automaatioketjut. Automaatioketjun ensimmäisen kirjeen avausprosentti oli 76 %.

“Asiakkaan luottamus on mahdollistanut onnistuneen yhteistyön.”
Sofia Husso
Marketing Specialist, Liana Technologies

 

Suomen Golfliitto on ollut erittäin tyytyväinen saatuihin tuloksiin. Järjestö on saanut vauhdikkaan alun markkinoinnin automaatioon ja sen rooli tulee korostumaan heillä myös jatkossa.


Lianan palveluyksikön design-tiimi otti Golfliiton graafisen ohjeistuksen huomioon suunnitellessaan uusia kuvituksia muun muassa uutiskirjeiden käyttöön. Kuvittaja: Elisa Raittila

Datan ja tiedon hyödyntäminen helpottaa työtä ja auttaa päätöksenteossa

Markkinoinnin automaatio -palvelun lisäksi Suomen Golfliitolla on käytössään Lianan monipuolisista digiratkaisuista ePressi, LianaMailer ja LianaMonitor. Lianan digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän työkalujen käyttöönotto on helpottanut Suomen Golfliiton työtä. Tiedotteiden ja kuvien lähettäminen on muuttunut helpommaksi kun osoitteistoa ei tarvitse enää itse hallita ja päivittää. Mediaseurannassa ja uutiskirjeissä päätöksiä voidaan tehdä perusteellisemmin datan avulla. Toiveissa on myös, että menestyksekkäästi käyttöön otettu markkinoinnin automaatio tulee säästämään työaikaa jatkossa.

“Tieto on valtaa monessakin suhteessa: mediaseuranta ja -analyysit ovat antaneet konkreettisemman kuvan golfin medianäkyvyydestä ja oman toiminnan vaikutuksia on voinut mitata tarkemmin.”
Marika Voss
Viestintävastaava, Suomen Golfliitto

 

Jaa

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia markkinoinnin automaation avulla avaimet käteen -palveluna?

Tutustu palveluun