Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Sähköpostimarkkinointi, Verkkosivut

Vahvempia asiakassuhteita sähköisellä viestinnällä

Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Yritys aloitti panimotoiminnan vuonna 1819 ja on tänä päivänä Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Vuodesta 2000 lähtien Sinebrychoff on ollut osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.

Sinebrychoffille laatu, vastuullisuus ja ympäristöasiat kulkevat käsikkäin. Pyrkimyksenä on parantaa toimintoja jatkuvasti, kunnioittaa luontoa sekä minimoida ympäristöllisiä haittavaikutuksia.

Asiakassuhteiden vahvistamista viestinnällä

Sinebrychoffin tavoitteena oli vahvistaa olemassa olevia asiakassuhteita sekä ylläpitää asemaansa hyvänä yhteistyökumppanina ja Suomen johtavana panimoalan yrityksenä.

Asiakassuhteita päätettiin vahvistaa kehittämällä sähköistä asiakasviestintää. Tavoitteena oli lähettää asiakkaille uutiskirjeitä, joiden sisältö hyödyttäisi asiakasta hänen omassa toiminnassaan. Markkinointipaletin tueksi päätettiin toteuttaa myös tuotetietoutta ja hyödyllisiä vinkkejä sisältävä nettisivusto. Toteuttaakseen sähköisen uudistuksensa Sinebrychoff tarvitsi käyttöönsä uudet, käyttäjäystävälliset digimarkkinoinnin työkalut.

Haasteiden kautta voittoon

Sinebrychoff valitsi digiprojektinsa kumppaniksi Liana Technologiesin, joka erottui valintaprosessissa edukseen erityisesti aktiivisella asiakaspalvelullaan.

Sivuston ja asiakaskirjeen rakennetta suunniteltiin tarkkaan etukäteen periaatteella ”hyvin suunniteltu on puoliksi tehty”. Suunnitteluvaiheen edetessä ulkoasu eli vielä jonkin verran uusien ideoiden syntyessä matkan varrella. Lianan ammattimaisen otteen ja ketterien työkalujen avulla suunnitelmat saatiin tarkoin toteutettua.

Uutiskirjepohjan koodauksen edetessä ilmeni, että yrityksen tiukka palomuuri aiheutti ongelmia viestilähetyksissä. Testausta ja varmistusta jouduttiin siten tekemään useaan otteeseen ennen kuin uutiskirjepohja sai lopullisen muotonsa. Haasteista kuitenkin selvittiin. Jälkeenpäin katsottuna erityisesti omasta yhteyshenkilöstä ja käyttökoulutuksesta koettiin olleen suuri apu projektin edetessä. Nyt käyttäjät voivat ylläpitää sivustoa ja lähettää uutiskirjeitä itsenäisesti.

Meistä tuntuu, että voimme luottaa kumppaniimme. Ongelman ilmetessä Liana Technologiesin tekninen tuki auttaa aina. Heidän asiakaspalvelunsa on superhyvää!
Terttu Niutanen
Viestintäpäällikkö, Sinebrychoff

Mitattavia tuloksia

Sinebrychoff lähettää nyt säännöllisesti sähköisiä uutiskirjeitä asiakkailleen. Uusi sivusto ja uutiskirje ovat saaneet hyvän vastaanoton kohderyhmässään. Liana®Cloud Email Marketing -uutiskirjetyökalun käyttöä on myöhemmin laajennettu myös yrityksen sisäiseen viestintään.

Liana®Cloud Email Marketing -palvelun raportointityökalujen avulla voidaan seurata kirjeiden toteutuneita avaus- ja klikkausmääriä jokaisen lähetyksen jälkeen. Sinebrychoffin uutiskirjeet ovat saavuttaneet seuraavia tuloksia:

  • Parhaimmillaan avausmäärä (OR) on kohonnut 39,3 prosenttiin
  • Parhaiten kohderyhmään vedonneessa uutiskirjeessä klikkausprosentti (CTR) oli 28,3 %
Jaa

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja pyydä ilmainen demo Lianan palveluista.

Ota yhteyttä