Tiedotteiden siivittämänä miljoonarahoitukseen
Lappilaisen oluen paluu
Tornion panimo on ollut tärkeä osa kaupunkia vuodesta 1873 lähtien. Kun panimo suljettiin vuonna 2010, jätti se suuren aukon niin lappilaiseen oluttarjontaan kuin myös kaupungin työllistymismahdollisuuksiin. Sangen Oy halusi käynnistää uudelleen panimon toiminnan ja aloitti mittavan joukkorahoituskampanjan vuonna 2015 taatakseen panimon toiminnan. Kampanjan onnistumista varten tarvittiin kuitenkin paljon näkyvyyttä – ilman suurta alkupääomaa.
Näkyvyyttä tiedottamalla
Sangen päätti käyttää joukkorahoituksen vetoapuna ammattimaista tiedotejakelupalvelua. Tiedottaminen nähtiin helppona ja kustannustehokkaana tapana saavuttaa näkyvyyttä ja potentiaalisia rahoittajia. Kumppaniksi valikoitui Liana Technologies, jonka Liana®Cloud PR & Media -ratkaisun tiedotejakelupalvelun avulla tiedotteet saatiin kohdennettua tarkasti aiheesta kiinnostuneille journalisteille ja toimitettua luotettavasti perille. Ensimmäiset tiedotteet lähetettiin alkuvuodesta 2015 ja ne poikivat pian tuloksia.
Huom! Nähdäksesi videon, anna evästehallinnassa suostumus vähintään Markkinointi-kohtaan. Avaa evästehallinta.
Ryminällä läpi miljoonarahoitukseen
Joukkorahoituskampanja oli valtava menestys. Puolessa vuodessa Tornion Panimon tarinasta oli kirjoitettu yli 150 juttua ja niin Kauppalehti kuin myös Talouselämä ottivat suoraan yhteyttä Sangeniin tiedotteiden osalta. Valtava mediasuosio tuotti myös tulosta: Tornion Panimo sai ennätyksellisen rahoituksen toiminnalleen. Miljoonarahoituksen turvin panimo pystyi käynnistämään toimintansa sekä myös investoimaan suurempaan tuotantokapasiteettiin. Ennen kaikkea panimon toiminta toi työllisyyttä ja elinvoimaa alueelle ja toi "pojan" takaisin pohjoiseen.
Lappilaisen oluen paluu
Tornion panimo on ollut tärkeä osa kaupunkia vuodesta 1873 lähtien. Kun panimo suljettiin vuonna 2010, jätti se suuren aukon niin lappilaiseen oluttarjontaan kuin myös kaupungin työllistymismahdollisuuksiin. Sangen Oy halusi käynnistää uudelleen panimon toiminnan ja aloitti mittavan joukkorahoituskampanjan vuonna 2015 taatakseen panimon toiminnan. Kampanjan onnistumista varten tarvittiin kuitenkin paljon näkyvyyttä – ilman suurta alkupääomaa.
Näkyvyyttä tiedottamalla
Sangen päätti käyttää joukkorahoituksen vetoapuna ammattimaista tiedotejakelupalvelua. Tiedottaminen nähtiin helppona ja kustannustehokkaana tapana saavuttaa näkyvyyttä ja potentiaalisia rahoittajia. Kumppaniksi valikoitui Liana Technologies, jonka Liana®Cloud PR & Media -ratkaisun tiedotejakelupalvelun avulla tiedotteet saatiin kohdennettua tarkasti aiheesta kiinnostuneille journalisteille ja toimitettua luotettavasti perille. Ensimmäiset tiedotteet lähetettiin alkuvuodesta 2015 ja ne poikivat pian tuloksia.
Ryminällä läpi miljoonarahoitukseen
Joukkorahoituskampanja oli valtava menestys. Puolessa vuodessa Tornion Panimon tarinasta oli kirjoitettu yli 150 juttua ja niin Kauppalehti kuin myös Talouselämä ottivat suoraan yhteyttä Sangeniin tiedotteiden osalta. Valtava mediasuosio tuotti myös tulosta: Tornion Panimo sai ennätyksellisen rahoituksen toiminnalleen. Miljoonarahoituksen turvin panimo pystyi käynnistämään toimintansa sekä myös investoimaan suurempaan tuotantokapasiteettiin. Ennen kaikkea panimon toiminta toi työllisyyttä ja elinvoimaa alueelle ja toi "pojan" takaisin pohjoiseen.