Verkkokauppauudistuksesta kasvua myyntiin
Royal Orchid Wine on laatuviineihin sekä mietoihin ja väkeviin alkoholijuomiin erikoistunut verkkokauppa, joka toimii Hongkongin, Macaon ja Manner-Kiinan alueella. Yritys tekee yhteistyötä yli 30 yksinoikeudella toimivan viinibrändin kanssa maailmanlaajuisesti.
Royal Orchid Wine etsi verkkokaupalleen uutta kauppa-alustaa ja päätyi vaihtamaan vanhan alustansa LianaCommerce-verkkokaupparatkaisuun sen luotettavuuden ja skaalautuvuuden vuoksi.
Laaja verkkokauppauudistus
Liana Technologies toteutti Royal Orchid Winelle kokonaisvaltaisen verkkokauppauudistuksen. Kaupan uudelleensuunnittelussa kiinnitettiin huomiota sekä sen käytettävyyteen, mobiiliystävällisyyteen että yleisilmeeseen.
Uudistuksen myötä verkkokauppaan saatiin:
- Moderni ja raikas ulkoasu
- Parantunut käyttäjäkokemus (UX)
- Jakonapit sosiaaliseen mediaan
- Ponnahdusikkunoita erityistarjousten esittämistä varten
- Alennuslaskuri ostopäätösten nopeuttamista varten
- Ostoskorimuistuttajia
Uutiskirjeet verkkokaupan markkinoinnissa
Royal Orchid Winen tuotevalikoimaan kuuluu jopa 994 tuotetta. Kun kyseessä on niinkin laaja tuotetarjonta, on erityisen tärkeää, että verkkokauppaa on helppo hallita ja päivittää.
Lianan verkkokauppatyökalun avulla verkkokauppavastaavat voivat helposti lisätä kauppaan uusia tuotteita ja luoda uusia tuotekategorioita vain muutamalla napin painalluksella. Halutut tuotteet ja kategoriat voidaan myös nostaa kätevästi kaupan etusivulle, jolloin vierailija näkee heti kauppaan saapuessaan tietyn sesongin tai kampanjan tuotteet.
Verkkokaupan uudistamisen myötä kauppaan haluttiin ohjata lisää liikennettä. Royal Orchid Wine otti käyttöönsä LianaMailer-sähköpostityökalun ja ryhtyi tekemään säännöllistä uutiskirjeviestintää asiakaskunnalleen. Nyt yritys lähettää asiakkailleen sekä erityistarjouksia että kuukausittaisia tarjouskirjeitä.
Myynnin kasvu verkkokauppauudistuksen jälkeen
Royal Orchid Wine saavutti verkkokauppauudistuksen sekä sähköpostimarkkinoinnin avulla seuraavia tuloksia:
Verkkokauppa:
- Kaupan myyntitulot kasvoivat 60 päivässä 119 %
- Uusien ostoskorien määrä kasvoi 60 päivässä 37,5 %
Sähköpostimarkkinointi:
- Uutiskirjeiden korkein klikkausprosentti oli 284 % korkeampi kuin toimialalla keskimäärin
- Uutiskirjeiden korkein avausprosentti oli 283 % korkeampia kuin toimialalla keskimäärin