Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Sähköpostimarkkinointi

Positiivisia uutisia asiakkaille uutiskirjeiden välityksellä

Keravan Energia on Suomeen sähköä myyvä energiayhtiö, jonka sähkö- ja kaukolämpöverkot ylettyvät Keravalta Sipooseen. Aloittaakseen asiakasviestinnän sähköpostimarkkinoinnin avulla yhtiö otti käyttöön LianaMailer-uutiskirjepalvelun. Yhtiö ei ollut tehnyt sähköpostimarkkinointia aikaisemmin, joten projekti polkaistiin käyntiin tilaajarekistereiden keräämisellä.

Asiakasviestinnän kehittäminen

Keravan Energialle päällimmäisin syy sähköpostimarkkinoinnin aloittamiseen oli organisaation maineen ja tunnettuuden kasvattaminen ja ylläpitäminen. Tyypillisesti energiayhtiöt ovat yhteydessä asiakkaisiinsa vain laskun muodossa, mutta Keravan Energia halusi kertoa asiakkailleen myös mukavista asioista. Sähköpostimarkkinointi koettiin lisäksi hyvänä vaihtoehtona paperisille asiakaslehdille, joiden suosio on vähitellen hiipunut.

Tilaajarekisterin kartuttaminen

Koska Keravan Energialla ei ollut valmiita sähköpostimarkkinoinnin tilaajarekistereitä, uutiskirjeen tilaajia kerättiin ensin verkkosivujen sekä suoramarkkinointikampanjan avulla. Houkuttimena kohdennetussa printtikampanjassa käytettiin arvontoja sekä tarjouksia. Näiden kanavien lisäksi Keravan Energia yhdisti uutiskirjeen tilauksen sähkösopimuslomakkeeseen, jolloin kirjeen pystyi tilamaan itselleen kätevästi sähköisesti täytettävän sopimuksen yhteydessä.

Hyödyntämällä useampaa eri markkinointikanavaa tilaajien kerryttämisessä Keravan Energia sai muutamassa kuukaudessa koottua itselleen kattavan sähköpostimarkkinoinnin rekisterin. Erityisesti aloittelevalle sähköpostimarkkinoijalle on tärkeää aloittaa rekistereiden kerääminen jo hyvissä ajoin ennen ensimmäisten uutiskirjeiden lähettämistä, jotta kirjeille saadaan varmasti tarpeeksi iso lukijakunta.

Liidejä ja konversiota

Nykyisin joka kolmas Keravan Energian asiakkaista tilaa yhtiön uutiskirjettä. Kirjeiden suosio näkyy siinä, että ne saavat kuukaudesta toiseen keskimääräistä paremmat avaus- ja klikkausprosentit ja tuovat yhtiölle jatkuvasti uusia liidejä sekä konversiota. Tätä nykyä sähköpostimarkkinointi onkin Keravan Energialle tärkein kanava liidien keräämiseen heti Google Ads -mainosten jälkeen.

Katso videolta Keravan Energian markkinointipäällikön Outi Heistmanin kommentit uutiskirjeviestinnän tuloksista. Huom! Nähdäksesi videon, anna evästehallinnassa suostumus vähintään Markkinointi-kohtaan. Avaa evästehallinta.

Tulevaisuuden suunnitelmat

”Jatkossa aiomme kehittää uutiskirjeviestintäämme eteenpäin erityisesti sisältöjen osalta, sekä tehdä toiminnasta suunnitelmallisempaa", kertoo Keravan Energian markkinointipäällikkö Outi Heistman.

Myös yhteistyötä Liana Technologiesin kanssa Keravan Energia aikoo jatkaa tulevaisuudessa. Yhtiössä koetaan, että Lianalta on aina tarpeen vaatiessa saanut asiakaspalvelua nopeasti ja asiantuntevasti. Uutiskirjepalvelu on osoittautunut lupausten veroiseksi: sen kautta lähetyt viestit ovat aina menneet hyvin perille.

Yhteistyö Lianan kanssa on sujunut joustavasti ja mieltä askarruttaviin kysymyksiin on aina saanut nopean vastauksen.
Outi Heistman
Markkinointipäällikkö, Keravan Energia Oy
Jaa

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja pyydä ilmainen demo Lianan palveluista.

Ota yhteyttä