Case Keravan Energia

Sähköpostimarkkinoinnin aloittaminen

Sähköpostimarkkinoinnin aloittaminen

Keravan Energia on paikallinen energiayhtiö, jonka sähkö- ja kaukolämpöverkot ylettyvät Keravalta Sipooseen ja joka myy sähköä koko Suomeen. Aloittaakseen asiakasviestinnän sähköpostimarkkinoinnin avulla yhtiö otti käyttöön Postiviidakko-uutiskirjepalvelun loppuvuonna 2016. Koska yhtiö ei ollut tehnyt sähköpostimarkkinointia aikaisemmin, polkaistiin projekti ensitöikseen käyntiin tilaajarekistereiden keräämisellä.

Lue asiakastarinastamme, miten Keravan Energia onnistui sähköpostimarkkinoinnin aloittamisessa, ja katso videolta Keravan Energian markkinointipäällikön Outi Heistmanin kommentit uutiskirjeviestinnän tuloksista.

Katso video

Asiakasviestinnän kehittäminen

Asiakasviestinnän kehittäminen

Keravan Energialle päällimmäisin syy sähköpostimarkkinoinnin aloittamiseen oli organisaation maineen ja tunnettuuden kasvattaminen ja ylläpitäminen. Tyypillisesti energiayhtiöt ovat yhteydessä asiakkaisiinsa vain laskun muodossa, mutta Keravan Energialla asiakkaille haluttiin kertoa myös mukavista asioista. Sähköpostimarkkinointi koettiin lisäksi hyvänä vaihtoehtona paperisille asiakaslehdille, joiden suosio on vähitellen hiipunut.

Tilaajarekisterin kartuttaminen

Katso kuva Tilaajarekisterin kartuttaminen

Koska Keravan Energialla ei ollut valmiita sähköpostimarkkinoinnin tilaajarekistereitä, uutiskirjeen tilaajia kerättiin ensin verkkosivujen sekä suoramarkkinointikampanjan avulla. Houkuttimena kohdennetussa printtikampanjassa käytettiin arvontoja sekä tarjouksia. Näiden kanavien lisäksi Keravan Energia yhdisti uutiskirjeen tilauksen sähkösopimuslomakkeeseen, jolloin kirjeen pystyi tilamaan itselleen kätevästi sähköisesti täytettävän sopimuksen yhteydessä.

Hyödyntämällä useampaa eri markkinointikanavaa tilaajien kerryttämisessä Keravan Energia sai muutamassa kuukaudessa koottua itselleen kattavan sähköpostimarkkinoinnin rekisterin. Erityisesti aloittelevalle sähköpostimarkkinoijalle on tärkeää aloittaa rekistereiden kerääminen jo hyvissä ajoin ennen ensimmäisten uutiskirjeiden lähettämistä, jotta kirjeille saadaan varmasti tarpeeksi iso lukijakunta.

Liidejä ja konversiota

Katso kuva Liidejä ja konversiota

Nykyisin, reilu kaksi vuotta sähköpostimarkkinoinnin aloittamisen jälkeen, Keravan Energian asiakkaista joka kolmannes on yhtiön uutiskirjeen tilaajana. Kirjeiden suosio näkyy siinä, että ne saavat kuukaudesta toiseen keskimääräistä paremmat avaus- ja klikkausprosentit ja tuovat yhtiölle jatkuvasti uusia liidejä sekä konversiota. Tätä nykyä sähköpostimarkkinointi onkin Keravan Energialle tärkein kanava liidien keräämiseen heti Google Ads -mainosten jälkeen.

Tulevaisuuden suunnitelmat

Tulevaisuuden suunnitelmat Outi Heistman Yhteistyö Lianan kanssa on sujunut joustavasti ja mieltä askarruttaviin kysymyksiin on aina saanut nopean vastauksen. Outi Heistman Markkinointipäällikkö, Keravan Energia Oy

Jatkossa aiomme kehittää uutiskirjeviestintäämme eteenpäin erityisesti sisältöjen osalta, sekä tehdä toiminnasta suunnitelmallisempaa", kertoo Keravan Energian markkinointipäällikkö Outi Heistman.

Myös yhteistyötä Liana Technologiesin (ent. Koodiviidakon) kanssa Keravan Energia aikoo jatkaa tulevaisuudessa. Yhtiössä koetaan, että Lianalta on aina tarpeen vaatiessa saanut asiakaspalvelua nopeasti ja asiantuntevasti. Ja Postiviidakko-uutiskirjepalvelu on osoittautunut lupausten veroiseksi: sen kautta lähetyt viestit ovat aina menneet hyvin perille.

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä tai lue lisää osoitteesta Postiviidakko.fi!

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä tai lue lisää osoitteesta Postiviidakko.fi!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä tai tutustu Postiviidakkoon tarkemmin tuotesivustolla osoitteessa Postiviidakko.fi.

Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Postiviidakosta – paikan päällä tai vaikka online-yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Postiviidakon et tule pettymään! Tutkimusten mukaan sähköpostimarkkinoinnin ROI (Return On Investment) on paras kaikista digimarkkinointikeinoista, siksi yhä usemmat organisaatiot hyödyntävät uutiskirjeitä osana viestintäänsä. Sähköpostimarkkinointi on nopea ja tehokas tapa viestiä – Postiviidakko tekee siitä myös helppoa.

Ota yhteyttä Postiviidakko.fi