Tehokasta lisämyyntiä markkinoinnin automaation avulla

Tehokasta lisämyyntiä markkinoinnin automaation avulla

Tehokasta lisämyyntiä markkinoinnin automaation avulla

Etuovi.com on Suomen tunnetuin ja suurin asunto- ja kiinteistökaupan verkkopalvelu, joka tavoittaa kuukausittain lähes kaksi miljoonaa eri kävijää. Sitouttaakseen nykyisiä asiakkaitaan ja tehostaakseen tuotteidensa lisämyyntiä Etuovi otti käyttöön Lianan ViidakkoCEM-markkinoinnin automaatiotyökalun, jota testattiin aluksi kolmen kuukauden pilottihankkeena.

Lue asiakastarinastamme, millaisia tavoitteita Etuovi on asettanut automaatioilleen ja kuinka pilotin käytänteet ovat sulautuneet nopeasti osaksi yrityksen jokapäiväistä markkinointia. Paljastamme tarinassa myös, millaisia konkreettisia tuloksia Etuovi on saanut markkinoinnin automaation avulla.

Selkeät tavoitteet luovat hyvän pohjan markkinoinnin automaatiolle

Selkeät tavoitteet luovat hyvän pohjan markkinoinnin automaatiolle Ville Lehtoniemi Etuovi.comilla oli selkeä tavoite, jonka ympärille rakennettiin ensin yksinkertainen automaatio. Hyvän perustan päälle on ollut helppo lähteä kehittämään monimutkaisempia ja pidempiä automaatioketjuja. Ville Lehtoniemi Account Director, Liana Technologies

Etuovella on ollut jo alusta lähtien selkeä visio siitä, mitä markkinoinnin automaatiolla halutaan saavuttaa. Viestinnän tavoitteena on ollut:

  1. Sitouttaa olemassa olevat asiakkaat ja tarjota heille hyödyllistä tietoa Etuoven palveluista.
  2. Esitellä palveluita uusille asiakkaille, ja helpottaa heidän päätöksentekoaan ostoprosessin eri vaiheissa.

Miten automaatio toteutettiin?

Miten automaatio toteutettiin? Eija Leinonen Tarkoituksemme on palvella asiakasta kokonaisuutena: tuottaa ratkaisu, antaa sille formaatti ja todentaa tulokset sekä painottaa, että yhteistyömme tuottaa asiakkaalle hyötyä. Eija Leinonen Myyntiassistentti, Etuovi.com

Etuovi.com testasi markkinoinnin automaatiota ensin kolmen kuukauden pilottihankkeella, jonka aikana ostaville asiakkaille lähetettiin personoitua tietoa heidän tekemästään ostoksesta.

Automaation ensimmäisen viestin kautta asiakkaat pääsivät konkreettisesti katsomaan, mitä hyötyä palvelun ostaminen oli heille tuonut. Tämän jälkeen asiakkaille kohdennettiin myynnilllisempää lisäviestintää, jossa heitä muistutettiin yrityksen tuotevalikoimasta. Automaatioissa huomioitiin myös alusta lähtien asiakkaiden erilaiset ostot ja heille kohdennettiin viestintää niiden mukaan.

Koska automaatioiden hyvät tulokset näkyivät jo muutaman kuukauden pilottijakson aikana, ViidakkoCEM otettiin Etuovella pian jatkuvaan käyttöön ja osaksi yrityksen jokapäiväistä markkinointia.

Markkinoinnin automaation tulokset

Markkinoinnin automaation tulokset Eija Leinonen Kokonaisuutena arvioisimme, että markkinoinnin automaatioiden kautta tapahtuvalla viestinnällä on ollut tuotteidemme kasvuun positiivinen vaikutus. Eija Leinonen Myyntiassistentti, Etuovi.com

Etuovi.comin automaatioviestit ovat herättäneet paljon kiinnostusta asiakkaissa, ja niitä on avattu ja klikattu ennätyksellisen paljon. Lähetettyjen automaatiokirjeiden avausprosentit ovat olleet lähelle 84 % ja klikkauprosentit keskimäärin jopa 6 %. Lisäksi automaatioiden aloittamisella on ollut selkeä vaikutus Etuoven tuotteiden myynnin kasvuun.

Tulevaisuuden suunnitelmat

Tulevaisuuden suunnitelmat

Jatkossa Etuovella aiotaan automaatioiden avulla helpottaa palvelun käyttäjien päätöksentekoa ostovaiheessa tarjoamalla heille tarpeeksi tietoa erilaisista myynti-ilmoitukseen liittyvistä lisänäkyvyystuotteista. Se, että asiakas saa ilmaiseksi ylimääräistä tietoa myymästään kohteesta, luo asiakastyytyväisyyttä ja saa asiakkaan palaamaan palvelun pariin myöhemmin, jolloin hän saattaakin jo olla valmis uusiin lisäostoihin.

Kiinnostutko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää ViidakkoCEM:stä!

Kiinnostutko? Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää ViidakkoCEM:stä!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, esittelemme mielellämme ViidakkoCEMiä tarkemmin.

Asiantuntijoidemme kanssa pääset myös keskustelemaan syvemmin siitä, kuinka markkinoinnin automaatioratkaisut palvelisivat parhaiten juuri teidän liiketoimintaanne ja toimialaanne. ViidakkoCEMin avulla voit täydentää digimarkkinoinnin pilvipalvelukokonaisuuden ja nivoa näin yhteen verkkopalvelun, sähköisen markkinoinnin ja analytiikan. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

Ota yhteyttä

Asiakkaiden suusta

Halusimme laadukkaan asiapohjaisen uutiskirjeen, joka on asiakkaille miellyttävä lukea. Laitamme henkilöstötuottavuuden teemaan kohdistuvan tiedotteen kerran kuukaudessa. Liana Technologiesin Postiviidakko palvelulla uutiskirjeiden tekeminen ja jakelu käy vaivattomasti. Olemme erittäin tyytyväisiä Postiviidakon toimintaan ja Lianan palveluun.
Marko Kesti Toimitusjohtaja, Mcompetence
Postiviidakko on ollut tehokas ja kilpailijoihinsa nähden todella helppokäyttöinen. Saamme markkinointimme toimivuudesta selkeitä raportteja, joiden avulla kehitämme toimintaamme jatkuvasti
Olli Ikäheimo Toimitusjohtaja, Ikistoori Oy