Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon

Julkishallinto

Julkisen sektorin viestintä on monin tavoin erityislaatuista verrattuna yksityiseen sektoriin. Monella julkishallinnon toimijalla on virallinen tiedonantovelvollisuus, eli tiedotteiden tulee tavoittaa kohdemediat varmasti ja tietoturvallisesti. Julkishallinto tekee kansalaisten kannalta merkittävää viestintää ja seuraa mediassa yhteiskunnallisesti tärkeitä teemoja ja laajoja kokonaisuuksia niihin liittyen. Lianalta julkisen sektorin toimijat saavat myös tarpeisiinsa sopivat näkyvyysanalyysit.

Liity tyytyväisten asiakkaiden joukkoon

Useat julkishallinnon toimijat sekä virastot luottavat Lianan viestintäratkaisuihin tiedottamisessa, mediaseurannassa sekä erilaisissa media-analyyseissä.

Julkisen sektorin tiedottaminen

ePressi on helppokäyttöinen ja luotettava ratkaisu vaikuttavaan mediaviestintään virastoille, ministeriöille ja muille julkishallinnon organisaatioille. 

  • Mediatiimimme pitää huolen siitä, että toimittajakanta on ajantasainen
  • Tiedotteet ovat hakukoneoptimoituja ja julkaistaan toimittajille lähettämisen yhteydessä myös Suomen käytetyimmässä uutisportaalissa
  • Tiedotteen kohdentaminen onnistuu paikkakunnan, useiden kategorioiden ja vastaanottajan tittelin mukaan

Mediaseuranta LianaMonitorilla

Julkisen sektorin mediaseurannassa on hyvin tärkeää kerätä tietoa ja rakentaa ymmärrystä niistä teemoista, joihin kyseinen julkisen sektorin edustaja keskittyy. Mediaseurannan tulee kattaa myös keskustelut näiden teemojen ympärillä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. LianaMonitorin käyttö julkisen sektorin mediaseurannassa:

  • Oman viestinnän vaikuttavuuden seuraaminen
  • Verrokkiorganisaatioiden seuraaminen
  • Yhteiskunnallisten teemojen seuraaminen
  • Laajat analyysiominaisuudet
  • Raportit seurannoista sähköpostiin tai mobiilisovellukseen
  • Lianan asiantuntijat opastavat LianaMonitorin tehokkaaseen käyttöön

Media-analyysit julkiselle sektorille

Julkisuuskuva- tai näkyvyysanalyysi on erinomainen tapa saada selkeä kuva julkisen sektorin toimijan keräämästä näkyvyydestä mediassa. Analyysi voi myös antaa toivottua tietoa sävystä, jota mediassa käytetään, kun toimijasta kirjoitetaan. Teema-analyysit valottavat organisaation suhdetta eri teemoihin, jotka liittyvät olennaisesti toimijaan.

Miten Verohallinto tekee viestintää

Verohallinto on ottanut monellakin tapaa uuden kulman virastojätin asemassa kansalaisille viestimiseen. Taustalla ovat kunnianhimoiset tavoitteet olla lähestyttävä, yleissivistävä ja tehokas viranomaisorganisaatio.

Mediaseuranta julkisella sektorilla

Tässä artikkelissa otetaan katsaus siihen, miten julkisen sektorin toimijoiden ja viranomaisten kannattaa tehdä mediaseurantaa ja pohditaan, millaisia laajoja kokonaisuuksia julkisen sektorin viestintä käsittää ja mitä sektorin toimijoille tulisi esittää mediaseurannan avulla.

Jätä yhteydenottopyyntö

Vastaanottajan sähköpostiosoite (valinnainen)

Digimarkkinoinnin ja -viestinnän työkalut

Digimarkkinoinnin kumppanuuspalvelut