Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Henkilö B2C-asiakkaille suunnattu verkkokauppanäkymä tietokoneen näytöllä

B2C-yritykset

Tehokkaat viestinnän työkalut ovat kuluttajille tuotteita ja palveluita tarjoaville yrityksille elintärkeitä. Tiedottamalla ei ainostaan saada näkyvyyttä, vaan voidaan nousta mielipidejohtajan asemaan omalla toimialalla. Mediaseurannan avulla saadaan käsitys siitä, miten oma organisaatio asemoituu markkinoilla ja siitä, mihin oman toimialan ympärillä käytävät keskustelut painottuvat. Media-analyysit tarvittaessa jopa kvartaaleittain antavat arvokasta tietoa omasta julkisuuskuvasta, sen kehityksestä ja siitä, miten viestintätoimenpiteet purevat.

Liity tyytyväisten asiakkaiden joukkoon

Lukuisat B2C-organisaatiot luottavat Lianan viestintäratkaisuihin tiedottamisessa, mediaseurannassa sekä erilaisissa media-analyyseissä. Lianalla on pitkä kokemus yrityskentän palvelussa, joten pystymme antamaan asiantuntevaa neuvontaa viestinnän kehittämisessä.

Meillä ei ollut aikaisempaa kokemusta tiedottamisesta, mutta Lianan yhteyshenkilö auttoi meidät alkuun käytännön asioissa, kuten siinä, millaiset sisällöt tiedotteissa toimivat. Hän on myös ottanut yhteyttä silloin, jos minulta on jäänyt jokin asia huomaamatta – se on hienoa!

Anna Wikholm
Markkinointi, Kolmen Kaverin Jäätelö
Henkilö laatii tiedotetta ePressi-tiedotepalvelulla

Tiedottaminen B2C-yritysten tarpeisiin

ePressi-tiedotejakelupalvelun avulla lähestyt juuri oikeita toimittajia sekä luot ja ylläpidät laadukkaita mediasuhteita. Mediasuhteiden rakentamisen ja tiedotejakelupalvelun keskiöön nousee monesti viestin toimitusvarmuus. Liana varmistaa teknisesti mahdollisimman korkean läpimenoprosentin. Kotimaisen ePressin hyötyjä:

  • Tiedotteiden kohdentaminen on erittäin helppoa kategorian, paikkakunnan ja tittelin mukaan
  • Julkaiset samalla tiedotteet Suomen suosituimmassa uutisportaalissa ePressi.comissa sekä halutessasi myös Kauppalehden sivuilla
  • Tiedotteiden analytiikassa näkyvät tiedotteen avaus- ja klikkausprosentit ja analytiikasta löytyy myös lista tiedotteen avanneista toimittajista
Kaksi henkilöä tarkastelevat B2C-organisaation mediaseurantahakuja

Mediaseurantaa B2C-yrityksille

Mediaseurannan hyödyt kuluttajapuolella ovat lähes rajattomat. Mediaseurannan avulla saatavaa dataa voidaan hyödyntää esimerkiksi omien viestien viilaamisessa, sisältöjen luomisessa ja kohderyhmiin vetoamisessa. LianaMonitorilla voit esimerkiksi:

  • Seurata toimialallesi tärkeitä sanoja journalistisessa ja sosiaalisessa mediassa
  • Jakaa relevantteja sisältöjä ja raportteja johdon sekä työkavereidesi kanssa
  • Luoda dashboardeja ja analysoida viestinnän tuloksia, sekä verrata tekemistäsi muihin
  • Mitata viestinnällisiä onnistumisiasi sekä reagoida ajankohtaisiin tapahtumiin

Media-analyysit

Media-anayysit voivat antaa kullanarvoista tietoa yritykselle esimerkiksi siitä, mikä on toimialan kilpailutilanne ja kuka pääsee mediassa parhaiten ääneen. Alasta riippuen analyysia voidaan tarkastella vuosittain, puolivuosittain tai jopa kvartaaleittain. Analyysiin voidaan kilpailijavertailun lisäksi sisällyttää esimerkiksi näkyvyyttä tiettyjen teemojen yhteydessä.

Tiedottamisen avulla voi saavuttaa mielipidejohtajuuden

Katso video 3 Kaverin Jäätelön matkasta tiedottamisen aloittamisesta mielipidejohtajuuteen jäätelöasioissa. Tarinansa kertomiseen 3 Kaveria tarvitsi luotettavan alustan tiedotteiden jakelulle. Työkaluksi valikoitui ePressi-tiedotejakelupalvelu, joka vakuutti sekä helppokäyttöisyydellään että Lianan yhteyshenkilön aktiivisuuden kautta.

Mediaseurannan hyödyt B2C-organisaatiolle

Mediaseurantatyökalulla on potentiaali muuttua raportoinnin välineestä tulkinnan välineeksi. Kuluttajapuolella mediaseurannan avulla voidaan saada arvokasta dataa esimerkiksi siitä, miten medianäkyvyys konvertoi verkkosivuvierailuihin tai millaisia muutoksia omissa markkinointikanavissa näkyy. Lue artikkeli mediaseurannan hyödyistä läpi organisaation.

Jätä yhteydenottopyyntö