Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon

Toimintaympäristö

Toimialaseuranta tarkoittaa, että luot hakuja teemoista, joissa organisaatiosi haluavat näkyvyyttä ja seuraat trendejä sinun organisaatiosi kiinnostavien teemojen ympärillä. Tarkkaile, kuinka monta kertaa organisaatiosi mainitaan keskusteluissa, jotka tukevat strategiaasi ja tunnista avaintoimijat ja potentiaaliset kumppanit näissä segmenteissä.

Kaksi henkilöä keskustelee nojatuoleissa
Kaksi henkilöä tietokoneen ääressä

Seuraa signaaleja ja trendejä omalla toimialallasi

Kerää olennaista tietoa ja dataa organisaatiosi johdolle nykytilanteen analysointiin ja tulevien trendien tunnistamiseen.

  • Vastaanota ilmoituksia toimialaasi liittyen
  • Ole ajan tasalla lakimuutoksista
  • Seuraa mielipidevaikuttajia ja puhutuimpia aiheita
  • Kerää dataa päätöksentekijöille

"Lianan mediaseurantapalvelu on tuonut edunvalvontaamme kaipaamamme lisäpotkua. Edunvalvontatyömme on nopeutunut ja saamme seurattua koko sektorin toimintaa tarkemmin. Olemme myös pystyneet ottamaan paremmin kantaa valmisteilla oleviin asioihin."

Lauramaija Hurme
Tiedottaja, Kansalaisopistojen liitto KoL
LianaMonitorin analyysinäkymää

Toimialaseuranta LianaMonitorilla

LianaMonitor-mediaseurantapalvelulla teet arjen mediaseurantaa organisaatiosi toimintaympäristössä.

  • Seuraa toimialasi tärkeitä avainsanoja kaikissa kanavissa
  • Jaa relevantteja sisältöjä ja raportteja johdon ja muiden tärkeiden sidosryhmien kanssa
  • Luo dashboardeja ja analysoi viestinnän tuloksia, sekä vertaa tekemistäsi toimintaympäristösi muihin organisaatioihin

Mediaseuranta auttaa edunvalvojaa pysymään kartalla

Kansalaisopistojen liitto KoL on edunvalvontajärjestö, joka toimii kansalaisopistojen ja vapaan sivistystyön edunvalvojana ja yhteiskunnallisena vaikuttajana. Alan edunvalvojan asemassa liiton täytyy pystyä seuraamaan koko sektorin kehitystä ja ajankohtaisia asioita. Toimialaseuranta KoL:n tapauksessa tarkoittaa, että liiton työntekijät seuraavat muun muassa alan yleisiä keskusteluja mediassa sekä erityisesti kunnallista päätöksentekoa.

Toimintaympäristön analyysi

Lianan PR-palvelut tietokoneen ja puhelimen näytöllä

Teema-analyysi

Teema-analyysi kertoo miten määritellystä teemasta keskustellaan mediassa. Tämän pohjalta voidaan reagoida ja toteuttaa jatkoviestintää medialle ja sosiaalisen median vaikuttajille.

Organisaation suhde teemaan

Analyysissä voidaan ottaa eri teemoja tarkasteluun ja määrittää organisaation suhdetta näihin teemoihin. Analyysistä voi saada ideoita siihen, kuinka saada ansaittua näkyvyyttä ja erottua toimialalla tietyn teeman yhteydessä.

Esimerkkejä teema-analyysistä

Teema-analyysi voi sisältää esimerkiksi osumamäärän, osumagraafin ja muutoksen aikaisempaan jaksoon, top-lähteet, aiheen näkyvyys sosiaalisessa mediassa, sekä aktiivisimmat vaikuttajat somessa.

Inspiroidu blogeistamme

Tiedottaminen, mediasuhteet ja julkisuuskuva ovat paljon esillä blogissamme. Julkaisemme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja, oppaita sekä LianaCast-podcastimme jaksoja.

Kaikki blogikirjoitukset

Kiinnostuitko?

Lianan viestintäkokonaisuus tarjoaa kaiken tarvittavan tehokkaaseen toimialaseurantaan. Seuraat organisaatiollesi tärkeiden teemojen ympärillä käytävää keskustelua ja saat reaaliaikaisen tiedon, kun oma organisaatiosi mainitaan. Voimme toteuttaa myös sinun organisaatiollesi sopivalla syklillä toimiala-analyysin.

Jätä yhteydenottopyyntö

Vastaanottajan sähköpostiosoite (valinnainen)

Digimarkkinoinnin ja -viestinnän työkalut

Digimarkkinoinnin kumppanuuspalvelut