Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Lianan työntekijät toteuttavat verkkokaupan markkinoinnin automaatioita
Verkkokaupan automaatiot

Vauhdita verkkokauppasi liikevaihtoa markkinoinnin automaatiolla

Paranna verkkokauppasi konversiota ja asiakaskokemusta markkinoinnin automaation avulla. Markkinoinnin automaatiotyökalu LianaAutomationilla luodut automatisoidut viestit toimivat erityisen hyvin muun muassa lisä- ja ristiinmyyntiin, passiivisten asiakkaiden aktivointiin sekä asiakasuskollisuuden kasvattamiseen.

Esimerkki verkkokaupan markkinoinnin automaatiosta: ristiinmyyntikampanja

Paranna asiakaskokemusta ja lisää myyntiä

Markkinoinnin automaatio tukee verkkokaupan menestystä monin tavoin: automaatioilla voidaan kehittää asiakaspalvelua ja parantaa asiakaskokemusta, poistaa esteitä ostopäätöksen tieltä ja kasvattaa verkkokaupan liikevaihtoa. Jokaisen verkkokauppavierailun ja ostokerran myötä asiakkaasta tallentuu lisää tietoa automaatiojärjestelmään, minkä ansiosta voit kohdentaa hänelle entistä osuvampia ja tarkemmin personoituja sisältöjä.

Markkinoinnin automaation avulla pystymme käyttämään resurssejamme huomattavasti aiempaa tehokkaammin. Automaatioiden käyttöönoton myötä olemme onnistuneet aktivoimaan suhteessa enemmän asiakkaita kuin aiempina vuosina.

Viasat Finland

Tero Lintunen
Operations Manager, Viasat Finland

Hyödynnä verkkokaupan markkinoinnin automaatioita monipuolisesti

Markkinoinnin automaatio tarjoaa verkkokauppiaalle monia käyttömahdollisuuksia – tässä esiteltynä niistä osa. Mikäli kaipaamasi käyttötapa puuttuu listasta, ota yhteyttä ja keskustellaan lisää automaatiotarpeistasi.

Luo muistutuksia verkkokaupan ostoskoriin jääneistä tuotteista ja tee asiakkaan aiempiin ostoksiin perustuvia ristiinmyyntiautomaatioita.

Lähetä kohdennettuja viestejä asiakkaillesi ja tarjoa muita tuotteita tai palveluita aiempaan ostohistoriaan liittyen.

Kiitä uutta asiakasta ensimmäisestä tilauksesta – samalla voit kertoa uutuustuotteistasi tai tarjota alennuskoodin seuraavaa tilausta varten.

Luo automaatiokampanja asiakkaille, jotka eivät ole asioineet verkkokaupassasi puoleen vuoteen ja kannusta heitä palaamaan taas ostoksille.

Eri segmenteille kohdistettujen asiakasuskollisuusohjelmien avulla voit muuntaa kertaostoksen tehneet asiakkaat kanta-asiakkaiksesi.

Lähetä tuotteesta kiinnostuneille asiakkaille automaattinen ilmoitus, kun tuote on julkaistu tai sitä on jälleen varastossa.

Pyydä asiakastasi arvostelemaan ostamansa tuote verkkokaupassasi, kun ostotapahtumasta on kulunut tietty aika.

Lianan asiantuntijat toteuttavat verkkokaupan markkinoinnin automaatiot palveluna

Varmista tulokset asiantuntijoidemme avulla

Toteuta tehokkaat verkkokaupan automaatiokampanjat yhdessä asiantuntijoidemme kanssa! Meiltä saat apua kampanjoiden suunnitteluun ja toteutukseen, kampanjoiden kehittämiseen sekä tulosten seuraamiseen.

Tässä muutamia verkkokauppa-asiakkaidemme onnistumisia:

  • Verkkokaupan passiivisten asiakkaiden jatkuva aktivointikampanja on tuottanut asiakkaallemme tähän mennessä yli 29 000 €
  • Asiakkaamme sai jokaista käyttämäänsä mainoseuroa kohden 133,70 € takaisin
  • Yli 10 % verkkokaupan passiivisista asiakkaista saatiin taas aktivoitua automaatioviestien avulla
  • Automaatiokampanjalla saatiin kasvatettua verkkokaupan uutiskirjetilaajien määrää 109 % kuudessa kuukaudessa

Valitse sinulle sopivin ratkaisu

Verkkokaupan markkinoinnin automaatio on tehokas tapa myynnin ja asiakastyytyväisyyden kasvattamiseen. Tutustu vaihtoehtoihimme alla tai ota yhteyttä, niin löydämme varmasti yhdessä sinulle sopivimman ratkaisun.

Pro

Helppo tapa aloittaa verkkokaupan automatisoitu markkinointi.

Alkaen
509 €/kk
+ 3000 € kertamaksu
Osta nyt
Tärkeimmät ominaisuudet
  • Liidien pisteytys
  • Automatisoitu sähköpostimarkkinointi
  • Google Ads -mainonta
  • Integraatiolisäosat
  • Automaatioketjut
Suosituin

Business

Helppokäyttöinen työkalu datavetoiseen markkinoinnin automatisointiin verkkokaupassa.

Alkaen
680 €/kk
+ 4500 € kertamaksu
Tutustu hinnoitteluun
Tärkeimmät ominaisuudet
  • Yksilölliset uutiskirjepohjat
  • SMS-viestit
  • Nimetty asiakasvastaava
  • Onsite Onboarding

Enterprise

Monikanavainen markkinoinnin automaatio verkkokaupan tehokäyttöön, useille datakanaville toteutetuilla integraatioilla.

Pyydä tarjous
Pyydä tarjous
Tutustu hinnoitteluun
Tärkeimmät ominaisuudet
  • Räätälöidyt raportit
  • Google Data Studio -integraatio
  • Nimetty tuoteasiantuntija
  • Kertakirjautuminen
Hintoihin lisätään arvonlisävero. Esitetyt hinnat perustuvat vuosittaiseen laskutukseen.

Integraatiot lukuisille verkkokauppa-alustoille

LianaAutomation integroituu jo valmiiksi moniin verkkokauppa-alustoihin, kuten myös erilaisiin verkkokauppojen hyödyntämiin markkinointi-, maksutapa- ja logistiikkajärjestelmiin. Lisäksi toteutamme integraatioita räätälöidysti toiveidesi mukaan – ota yhteyttä ja keskustellaan lisää tarpeistasi!

Kysy lisää integraatioista ›

Käytännön vinkkejä verkkokaupan automaatioihin

Markkinoinnin automaation hyödyntäminen verkkokaupassa on toimiva keino saada myynti kasvuun ja tehdä enemmän tulosta. Tässä webinaaritallenteessa käymme läpi, millaisia asioita tulee huomioida ennen automaatioiden käyttöönottoa, sekä annetaan konkreettisia esimerkkejä ja vinkkejä verkkokaupan automaatioista.

Inspiroidu blogistamme

Lianan blogista löydät runsaasti hyödyllistä ja inspiroivaa sisältöä markkinoinnin automaation eri osa-alueisiin liittyen. Julkaisemme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja sekä oppaita.

Kaikki blogikirjoitukset

Jätä yhteydenottopyyntö