Verkkokaupan automaatiot
Paranna verkkokauppasi konversiota ja asiakaskokemusta markkinoinnin automaation avulla. Markkinoinnin automaatiotyökalu LianaAutomationilla luodut automatisoidut viestit toimivat erityisen hyvin muun muassa lisä- ja ristiinmyyntiin, passiivisten asiakkaiden aktivointiin sekä asiakasuskollisuuden kasvattamiseen.
Paranna asiakaskokemusta ja lisää myyntiä
Markkinoinnin automaatio tukee verkkokaupan menestystä monin tavoin: automaatioilla voidaan kehittää asiakaspalvelua ja parantaa asiakaskokemusta, poistaa esteitä ostopäätöksen tieltä ja kasvattaa verkkokaupan liikevaihtoa. Jokaisen verkkokauppavierailun ja ostokerran myötä asiakkaasta tallentuu lisää tietoa automaatiojärjestelmään, minkä ansiosta voit kohdentaa hänelle entistä osuvampia ja tarkemmin personoituja sisältöjä.
Olemme panostaneet asiakassegmentointiin ja hyödynnämme asiakasohjelmien kehityksessä sen tarjoamaa tietoa. Automaatioilla onkin tärkeä rooli myös lisä- ja ristiinmyynnissä. Voimme kohdistaa asiakkaalle relevanttia viestintää, kun tunnistamme, mihin tuotteisiin ja palveluihin hänellä on potentiaalia.
Hyödynnä verkkokaupan markkinoinnin automaatioita monipuolisesti
Markkinoinnin automaatio tarjoaa verkkokauppiaalle monia käyttömahdollisuuksia – tässä esiteltynä niistä osa. Mikäli kaipaamasi käyttötapa puuttuu listasta, ota yhteyttä ja keskustellaan lisää automaatiotarpeistasi.
Luo muistutuksia verkkokaupan ostoskoriin jääneistä tuotteista ja tee asiakkaan aiempiin ostoksiin perustuvia ristiinmyyntiautomaatioita.
Lähetä kohdennettuja viestejä asiakkaillesi ja tarjoa muita tuotteita tai palveluita aiempaan ostohistoriaan liittyen.
Kiitä uutta asiakasta ensimmäisestä tilauksesta – samalla voit kertoa uutuustuotteistasi tai tarjota alennuskoodin seuraavaa tilausta varten.
Luo automaatiokampanja asiakkaille, jotka eivät ole asioineet verkkokaupassasi puoleen vuoteen ja kannusta heitä palaamaan taas ostoksille.
Eri segmenteille kohdistettujen asiakasuskollisuusohjelmien avulla voit muuntaa kertaostoksen tehneet asiakkaat kanta-asiakkaiksesi.
Lähetä tuotteesta kiinnostuneille asiakkaille automaattinen ilmoitus, kun tuote on julkaistu tai sitä on jälleen varastossa.
Pyydä asiakastasi arvostelemaan ostamansa tuote verkkokaupassasi, kun ostotapahtumasta on kulunut tietty aika.
Varmista tulokset asiantuntijoidemme avulla
Toteuta tehokkaat verkkokaupan automaatiokampanjat yhdessä asiantuntijoidemme kanssa! Meiltä saat apua kampanjoiden suunnitteluun ja toteutukseen, kampanjoiden kehittämiseen sekä tulosten seuraamiseen.
Tässä muutamia verkkokauppa-asiakkaidemme onnistumisia:
- Verkkokaupan passiivisten asiakkaiden jatkuva aktivointikampanja on tuottanut asiakkaallemme tähän mennessä yli 29 000 €
- Asiakkaamme sai jokaista käyttämäänsä mainoseuroa kohden 133,70 € takaisin
- Yli 10 % verkkokaupan passiivisista asiakkaista saatiin taas aktivoitua automaatioviestien avulla
- Automaatiokampanjalla saatiin kasvatettua verkkokaupan uutiskirjetilaajien määrää 109 % kuudessa kuukaudessa
Valitse sinulle sopivin ratkaisu
Verkkokaupan markkinoinnin automaatio on tehokas tapa myynnin ja asiakastyytyväisyyden kasvattamiseen. Tutustu vaihtoehtoihimme alla tai ota yhteyttä, niin löydämme varmasti yhdessä sinulle sopivimman ratkaisun.
Pro
Helppo tapa aloittaa verkkokaupan automatisoitu markkinointi.
Huom! LianaAutomation-paketin hinta sisältää LianaMailerin.
- Liidien pisteytys
- Automatisoitu sähköpostimarkkinointi
- Google Ads -mainonta
- Integraatiolisäosat
- Automaatioketjut
Business
Helppokäyttöinen työkalu datavetoiseen markkinoinnin automatisointiin verkkokaupassa.
Huom! LianaAutomation-paketin hinta sisältää LianaMailerin.
- Yksilölliset uutiskirjepohjat
- SMS-viestit
- Nimetty asiakasvastaava
- Onsite Onboarding
Enterprise
Monikanavainen markkinoinnin automaatio verkkokaupan tehokäyttöön, useille datakanaville toteutetuilla integraatioilla.
Huom! LianaAutomation-paketin hinta sisältää LianaMailerin.
- Räätälöidyt raportit
- Google Data Studio -integraatio
- Nimetty tuoteasiantuntija
- Kertakirjautuminen
Integraatiot lukuisille verkkokauppa-alustoille
LianaAutomation integroituu jo valmiiksi moniin verkkokauppa-alustoihin, kuten myös erilaisiin verkkokauppojen hyödyntämiin markkinointi-, maksutapa- ja logistiikkajärjestelmiin. Lisäksi toteutamme integraatioita räätälöidysti toiveidesi mukaan – ota yhteyttä ja keskustellaan lisää tarpeistasi!
Inspiroidu blogistamme
Lianan blogista löydät runsaasti hyödyllistä ja inspiroivaa sisältöä markkinoinnin automaation eri osa-alueisiin liittyen. Julkaisemme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja sekä oppaita.