Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Tapahtumamarkkinointi

Automatisoi tapahtumamarkkinointi kutsuista kiitoskirjeisiin

Nopeuta rutiininomaisia tehtäviä ja vähennä manuaalisen työn määrää automatisoimalla tapahtumamarkkinoinnin vaiheet aina kutsuista kiitoskirjeeseen ja jälkimarkkinointiin asti. Markkinoinnin automaatiotyökalu LianaAutomationin avulla tavoitat kohderyhmäsi useissa eri kanavissa ja opit lisää tapahtumasi osallistujista.

Hyödynnä automaatiota ennen tapahtumaa

Tapahtumiin kutsuminen ja muistutusviestien lähettäminen onnistuu LianaAutomationilla yhdellä automaatioketjulla. 

  • Ajasta automaattiset vahvistus- ja muistutusviestit: lähetä vahvistusviestit heti ilmoittautumisen jälkeen ja muistuta tulevasta tapahtumasta vaikka vuorokautta ja tuntia aiemmin.
  • Lähetä tapahtumavieraille tärkeitä sisältöjä, kuten linkkejä, QR-koodeja, saapumisohjeita tai kyselyitä, joissa voit esimerkiksi kysellä osallistujien ennakkotunnelmia.
  • Lähetä kohdennettuja ja personoituja automaatioviestejä esimerkiksi sen perusteella, osallistuuko vastaanottaja tapahtumaasi livenä vai videoyhteydellä.
  • Automaation avulla varmistat, että oikeanlaiset viestit saavuttavat ne henkilöt, jotka ovat jo ilmoittautuneet tapahtumaasi sekä ne, jotka eivät ole vielä vastanneet kutsuusi.

Automaatio tehostaa tapahtuman jälkimarkkinointia

Markkinoinnin automaatiosta on paljon iloa myös tapahtuman jälkeisissä markkinointitoimenpiteissä:

  • Kohdenna viestit läsnäolotietojen perusteella: kiitä paikallaolijoita ja lähetä tallenne niille, jotka eivät päässeet osallistumaan.
  • Lähetä automaattinen palautekysely tapahtumaan osallistuneille. Voit kysyä osallistujien mielipidettä tapahtumasta esimerkiksi hyödyntämällä viestipohjan gallup-elementtiä.
  • Mainosta tapahtumaan osallistuneille muita tulevia tapahtumiasi.
  • Hyödynnä samaa automaatioketjua pohjana seuraaville tapahtumillesi ja vähennä tällä tavoin manuaaliseen työhön kuluvaa aikaa.

Tällä hetkellä uutiskirjeemme tavoittavat kuukausittain 4000–6000 ihmistä, mikä näkyy esimerkiksi aktiivisena osallistumisena meidän webinaareihin.

Vilma Autio
Markkinointisuunnittelija, Eventilla

Tavoita vastaanottajat useissa eri kanavissa

Automaatiotyökalullamme voit yhdistää samaan tapahtumamarkkinoinnin automaatioketjuun useita eri viestintäkanavia: uutiskirjeitä, SMS-viestejä, WhatsApp-viestejä, GoogleAds-mainoksia, mobiilisovelluksen push-viestejä sekä automatisoituja printtikampanjoita.

Kerää tapahtumissa markkinointisuostumuksia

Voit kerätä markkinointisuostumuksia tapahtumien yhteydessä ja viedä ne automaattisesti LianaAutomationiin ja muihin Lianan työkaluihin. Tällä tavoin saat näppärästi kasvatettua esimerkiksi uutiskirjetilaajiesi määrää.

Opi lisää tapahtumasi osallistujista

LianaAutomationilla tiedot tapahtumaan osallistumisesta ja muut osallistujasta opitut yksityiskohdat tallentuvat asiakkaan profiiliin. Voit hyödyntää näitä tietoja luodessasi segmenttejä uusia markkinointikampanjoitasi varten.

Valitse sinulle sopivin ratkaisu

Ota markkinoinnin automaatio osaksi tapahtumamarkkinointiasi ja vähennä manuaalisen työn määrää. Tutustu vaihtoehtoihimme alla tai ota yhteyttä, niin löydämme varmasti yhdessä sinulle sopivimman ratkaisun.

Ota yhteyttä ›

Pro

Helppo tapa aloittaa automatisoitu tapahtumamarkkinointi.

Alkaen
490 €/kk
+ 3000 € kertamaksu
Osta nyt
Tärkeimmät ominaisuudet
  • Liidien pisteytys
  • Automatisoitu sähköpostimarkkinointi
  • Google Ads -mainonta
  • Integraatiolisäosat
  • Automaatioketjut
Suosituin

Business

Helppokäyttöinen työkalu datavetoiseen tapahtumamarkkinoinnin automatisointiin.

Alkaen
650 €/kk
+ 4500 € kertamaksu
Tutustu hinnoitteluun
Tärkeimmät ominaisuudet
  • Yksilölliset uutiskirjepohjat
  • SMS-viestit
  • Nimetty asiakasvastaava
  • Onsite Onboarding

Enterprise

Monikanavainen markkinoinnin automaatio tehokäyttöön, useille datakanaville toteutetuilla integraatioilla.

Pyydä tarjous
Pyydä tarjous
Tutustu hinnoitteluun
Tärkeimmät ominaisuudet
  • Kertakirjautuminen
  • Nimetty tuoteasiantuntija
  • Räätälöidyt raportit
  • Google Data Studio -integraatio
Hintoihin lisätään arvonlisävero. Esitetyt hinnat perustuvat vuosittaiseen laskutukseen.

Helpota tapahtumienhallintaa Eventilla-integraatiolla

Markkinoinnin automaatiotyökalu LianaAutomationin integraatio tapahtumanhallintajärjestelmä Eventillaan mahdollistaa mutkattoman tapahtumien hallinnan ja markkinointiviestinnän. Integraation ansiosta muun muassa  ilmoittautumistiedot päivittyvät automaattisesti LianaAutomationiin, minkä ansiosta tapahtumaan ilmoittautuneille voi kohdistaa relevanttia viestintää, kuten vahvistusviestejä ja muistutuksia.

Varmista tulokset asiantuntijoidemme avulla

Toteuta tehokkaat tapahtuma-automaatiot yhdessä asiantuntijoidemme kanssa! Meiltä saat apuna erilaisten automaatiokampanjoiden suunnitteluun ja toteutukseen, ja lisäksi varmistamme, että saavutat toivomasi tavoitteet. Markkinoinnin automaatio palveluna kattaa myös kampanjoidesi jatkuvan kehitystyön sekä tulosten säännöllisen raportoinnin.

Arvostan suuresti sitä, että Lianan puolelta tulee viestejä kuten: ‘hei, muistitko tehdä tämän’ tai ‘hei, meillä jäi tämä kesken’. Koska teen markkinointia yksin, tarvitsen sitä, että joku vähän tökkii välillä.

Nelli Steer
Brand & Marketing, VillageWorks

Näin hyödynnät automaatioita tapahtumien järjestämisessä

Tapahtuman järjestäminen vaatii työtä ja muistettavaa riittää – kutsut, liput tai vahvistusviestit, muistutukset ja muu tiedottaminen, markkinoinnista puhumattakaan. Siksi tapahtumanjärjestäjän takataskujen tärkeimpiä työkaluja onkin markkinoinnin automaatio. Tästä artikkelista löydät vinkkejä markkinoinnin automaatioiden suunnittelemiseen sekä ohjeita automaatioiden hyödyntämiseen verkko-ja hybriditapahtumissa.

Inspiroidu blogistamme

Lianan blogista löydät runsaasti hyödyllistä ja inspiroivaa sisältöä markkinoinnin automaation eri osa-alueisiin liittyen. Julkaisemme säännöllisesti uusia artikkeleita, videoita, infograafeja sekä oppaita.

Kaikki blogikirjoitukset

Jätä yhteydenottopyyntö

Vastaanottajan sähköpostiosoite (valinnainen)

Valitse aihealue

Digimarkkinoinnin ja -viestinnän työkalut

Digimarkkinoinnin kumppanuuspalvelut