Koodiviidakko siirtyy käyttämään Liana Technologies -brändinimeä

Päivitetty: 02.01.2019 0

Viidakossa puhaltavat nyt muutoksen tuulet. Sanomme tämän vuoden alussa lopullisesti hyvästit Koodiviidakko-nimelle ja siirrymme käyttämään kansainvälistä Liana Technologies -brändinimeämme myös kotimaassamme Suomessa.

Mistä on kyse?

Suomessa meidät tunnetaan Koodiviidakkona, mutta ulkomailla olemme toimineet vuodesta 2012 lähtien Liana Technologies -brändillä. Erityisesti viimeisen parin vuoden aikana olemme laajentaneet toimintaamme voimakkaasti Pohjois- ja Keski-Eurooppaan, Aasiaan ja Lähi-itään, ja nyt jo lähes puolet kasvustamme tulee kotimaamme ulkopuolelta.

Sitä mukaa kun olemme saaneet jalansijaa uusille markkinoille, on Liana-brändimme tunnettuus kasvanut. Vaikka Lianan kasvutarinaa on ollut hienoa seurata, on kahden eri yritysbrändin käyttäminen tuonut toimintaamme koko ajan enemmän ja enemmän haasteita: joskus jopa omilla työntekijöillämme on ollut vaikeuksia hahmottaa, että Koodiviidakko ja Liana Technologies ovat yksi ja sama yritys. Puhumattakaan siitä, että asiakkaamme tai yhteistyökumppanimme olisivat olleet tietoisia näiden kahden brändin olemassaolosta.

Liana-brändiin siirtymisen taustalla onkin ennen kaikkea kahden eri yritysbrändin yhtenäistäminen. Haluamme, että meillä on yksi vahva brändi, josta kaikki sidosryhmämme ympäri maailmaa tunnistavat meidät.

Jos brändimme sanoma pitäisi tiivistää yhteen lauseeseen, se olisi mottomme ”Liana ❤️ Marketers”. Missiomme on auttaa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia heidän jokapäiväisessä työssään, niin että he voivat tuottaa arvoa sekä omalle organisaatiolleen että asiakkailleen. Kaikki ratkaisumme ja teknologiamme suunnitellaan markkinoijien ja viestijöiden näkökulmasta, ja tästä periaatteesta pidämme kiinni myös tulevaisuudessa.

Mikä muuttuu?

Brändimuutos näkyy vahvimmin markkinoinnissamme ja viestinnässämme. Samalla kun vaihdamme yrityksemme nimen ja logon markkinointikanaviimme ja -materiaaleihimme, päivitämme ja raikastamme hieman visuaalista ilmettämme väreistä ja fonteista lähtien.

Palveluihimme tai niiden käyttöön uudistus ei vaikuta millään lailla. Vaikka Liana-brändimme on kansainvälinen, palvelumme ovat yhä suomalaisille asiakkaillemme suomenkielisiä ja palvelemme heitä suomeksi Oulun pääkonttoriltamme sekä Helsingin toimipisteeltämme käsin. Myös markkinointi- ja viestintämateriaalimme tulevat olemaan Suomessa pääosin suomeksi kuten tähänkin asti.

Koodiviidakon eli Liana Technologiesin tuotekehitys tehdään jatkossakin Oulun pääkonttorilta käsin.

Kuinka Koodiviidakosta tuli Liana Technologies?

Niitä, joille Liana-brändi on aivan uusi tuttavuus, kiinnostaa kenties tietää, miten kaikki alkoi eli miten meistä tuli Liana Technologies. Vaikka meillä oli ollut kansainvälistymiskokeiluja jo aikaisemmin, tapahtui selkeä käännekohta kohti nykyistä suuntaa vuonna 2013, jolloin Liana Technologies -brändi lanseerattiin ensimmäistä kertaa ja jolloin yhtiömme aloitti liiketoiminnan Dubaissa, Kiinan Shenzhenissä sekä Moskovassa. Tuon vuoden jälkeen olemme levittäytyneet lukuisille uusille markkina-alueille sekä vetäytyneet sieltä, missä toimintamme on osoittautunut kannattamattomaksi.

Kun Koodiviidakko perustettiin vuonna 2005, työntekijämme pystyi laskemaan kahden käden sormilla ja ensimmäinen tuotteemmekin oli vasta tekeillä. Nyt vuonna 2018 olemme yli 220 henkeä työllistävä yritys, joka toimii kuudessa eri maassa, jonka henkilökunta koostuu 27:n eri maan kansalaisesta ja jolla on yli 3500 asiakasta ympäri maailman. Aika hieno saavutus, eikö totta?

Kiinnostuitko Koodiviidakon historiasta? Lue lisää täältä.

Tiesitkö tätä?
Meiltä kysytään usein, miksi valitsimme aikoinaan Liana Technologies -nimen emmekä vaikkapa Koodiviidakon nimen suoraa englanninkielistä käännöstä, joka olisi ”Code jungle”? Koska tuo nimi oli jo varattu, päädyimme nimeen, joka liittyy vahvasti viidakkoteemaan, mutta kuvastaa myös toimialaa jolla toimimme.

Kommentointi