Tiedottamisen ja viestinnän mittaamisen kysely

Tiedottajakysely 2025

nainen hymyilee ja lukee kannettavalta tietokoneelta Lianan Tiedottajakysely -opasta

Viestinnän ammattilaiset kertovat tiedottamisesta ja viestinnän mittaamisesta

Ensimmäisen tiedottajakyselymme tuloksista tehty opas on täällä!

Saimme 517 vastausta viestinnän ammattilaisilta, eli oppaaseen on koottu erittäin kattavasti tietoa siitä, millaisilla kokoonpanoilla ja kokemuksilla viestintää Suomessa tehdään, millaiset ovat mielipiteet tiedottamiseen liittyen ja miten viestintää todellisuudessa Suomessa mitataan.

Lataa opas ja lue:

  • Millaisissa tiimeissä viestintää Suomessa tehdään?
  • Kohtaavatko odotukset viestinnälle ja tekemiseen annetut budjetit?
  • Mitkä ovat viestijöiden mielestä tiedotteen tärkeimmät elementit?
  • Mitkä ovat tärkeimmät kanavat viestinnän mittaamiseen?

Nostoja kyselyn tuloksista

Vastaajista 54 % on toiminut viestinnän alalla yli 10 vuotta

54 %

161 avointa vastausta kysymykseen “Haluatko kertoa vapaasti organisaatiosi viestintäresursseista?”

161

71 % vastaajista kertoi, että ajankohtaisuus on tärkein tekijä onnistuneeseen tiedotteeseen

71 %

53 % vastaajista ei hyödynnä säännöllisesti tehtävää media-analyysiä viestinnän mittaamisessa

53 %

Tiedota ja mittaa onnistumistasi Lianan viestinnän työkaluilla

Kotimaisilla viestinnän työkaluilla voit hoitaa kattavasti organisaatiosi viestintää. LianaPressin avulla tavoitat kohdemediasi ja seuraat tiedotteiden avausaktiivisuutta ja LianaMonitorista näet viestintäsi vaikutukset seuraamalla tiedotteiden läpimenoa, organisaatiosi mainintoja mediassa ja toimialaasi.

Tutustu Lianan viestinnän työkaluihin

517 viestijän ajatukset tiedottamisesta ja viestinnän mittaamisesta suoraan sähköpostiisi

Täyttämällä lomakkeen saat Tiedottajakysely 2025 -oppaan suoraan sähköpostiisi. Toivotamme sinulle mukavia lukuhetkiä!

Lataa opas itsellesi

Oletko Lianan asiakas?
Haluaisitko keskustella asiantuntijamme kanssa markkinoinnin ja viestinnän teknologioiden ja palveluiden tarpeistasi?