GDPR, eli EU:n uusi tietosuoja-asetus on tämän hetken kuumin aihe digitaalisen markkinoinnin saralla. Koodiviidakko järjesti aiheen ympärille aamiastapahtuman, joka ihmisten suuren kiinnostuksen vuoksi venyi kahdeksi. Markkinoijat kerääntyivät sankoin joukoin Café Köketiin 28. ja 29. marraskuuta.
Tilaisuus alkoi Koodiviidakon Laura Riuttasen (International Sales Manager) kymmenellä käskyllä sähköpostimarkkinointiin. Esityksessään Laura kävi hienoisella huumorilla höystettynä läpi niitä asioita, jotka ovat modernissa sähköpostimarkkinoinnissa tärkeimpiä.
Lauran jälkeen Pia Hakola (Sales Director) jatkoi GDPR:n vaikutuksista digitaaliseen markkinointiin. Aihe herätti odotetusti paljon kysymyksiä yleisöstä ja ihmiset tekivät kynät sauhuten muistiinpanoja toimenpiteistä, joita yritysten täytyy tehdä GDPR:ään liittyen.
Olemme julkaisseet markkinoijien tueksi juttusarjan GDPR:stä. Apunasi on esimerkiksi GDPR-muistilistan ja peruskäsitteet sisältävä artikkeli.
Jos mielessäsi on GDPR-aiheisia kysymyksiä liittyen digitaaliseen markkinointiin, niin voit käydä niitä läpi asiantuntijamme kanssa.
Kuva: Sales Director Pia Hakola puhuu GDPR:n mukanaan tuomista muutoksista, joihin markkinoijilla on vielä tässä vaiheessa aikaa valmistautua.
Sähköpostimarkkinoinnilla kiinni juhlapyhiin
Laura Riuttasen esitys pureutui digitaalisen markkinoinnin peruskallioon, eli sähköpostimarkkinointiin. Sähköposti pitää edelleen pintansa markkinointivälineiden ykkösenä ja markkinoinnin automaatio apunaan pystyy entistä kohdennetummin löytämään oikean yleisön oikeaan aikaan. Loppuvuoden markkinointipanostukset ovat erityisen tärkeitä yrityksille, sillä juhlapyhien ympärille sijoittuu vuoden kaupallisesti tuottoisin aika. Infograafissamme on 8 vinkkiä juhlapyhien sähköpostimarkkinointiin.
GDPR – pahoinvoinnista panostuksiin
Alkusyksystä pidetyllä Markkinoinnin viikolla Koodiviidakon osastolla käytiin seuraavanlainen keskustelu:
”Mistä tämä esitys kertoo?”
”GDPR:stä.”
”Eikä, en haluaisi edes miettiä koko GDPR:ää, oksettaa ajatuskin.”
”Niinpä.”
Alle puolessa vuodessa markkinoijien mietteet ovat kuitenkin iloksemme muuttuneet väistämättömän asian hyväksymiseen ja siihen panostamiseen. Loppujen lopuksihan GDPR:ssä on kyse kaikkien meidän edusta. Yritysten henkilötietolistat muodostuvat ihmisistä, jotka haluavat vastaanottaa viestejä näiltä yrityksiltä. Vastaavasti ihmiset tietävät henkilötietojensa olevan turvassa yrityksillä, joilta vastaanottavat markkinointi- tai muunlaista viestintää.
Pia Hakolan esitys digiaamiaisella sai yleisössä aikaan aktiivista osallistumista kysymysten ja kommenttien muodossa. Puheenvuoron jälkeen yleisölle oli vielä varattu aikaa keskustella aiheesta pöytäryhmissä, joissa Koodiviidakon asiantuntijat olivat vastailemassa polttavimpiin kysymyksiin. Kaiken kaikkiaan tapahtuma sai osallistujilta suurta kiitosta informatiivisuudestaan.
Kuva: Cafe Köket oli täynnä markkinoijia Koodiviidakon digiaamuissa.
Kansainvälisten toimistojen tapahtumat
Koodiviidakko on järjestänyt ja järjestää ennen vuodenvaihdetta GDPR-aiheisia tilaisuuksia myös Ranskassa, Ruotsissa ja Saksassa. Kansainvälisesti Koodiviidakko toimii Liana Technologies -brändin alla. Jos haluat jatkossa kuulla tuoreimmat kuulumiset digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän saralla, tilaa uutiskirjeemme.
Kommentti
Kommentit
Ei kommentteja