Case-yrityksemme toteutti sähköpostimarkkinointiaan kahdella erillisellä kirjeellä, jotka erosivat toisistaan hiuksenhienosti. Tämä pieneltä tuntuva ero vaikutti kuitenkin ratkaisevasti kirjeen klikkausprosenttiin. Kahdessa kirjeessä oli muutoin samat sisällöt ja ulkoasu: ainoana erona oli selkeä Call-to-action -nappi, jonka ansiosta toista kirjettä klikattiin kymmenkertaisesti.
Mikä on Call-to-action -nappi?
Call-to-Action -napilla tarkoitetaan painiketta, jonka tarkoituksena on saada lukija klikkaamaan sitä. Painike suunnitellaan usein siten, että se erottuu selvästi muusta taustasta, ja sen päällä on useimmiten myös "houkutinteksti".
Ilman Call-to-action -nappia toteutetun kirjeen klikkausprosentti oli hieman alle 2 %, kun taas painikkeen sisältänyt viesti sai huiman vastaanoton lähes 20 % klikkausosuudella kaikista vastaanottajista.
Case ilmentää loistavasti myös erästä sähköpostimarkkinoinnin suurimmista eduista – mitattavuutta. Sähköpostimarkkinointi mahdollistaa tarkalla mitattavuudellaan sen, mihin moni muu markkinointikanava ei pysty. Viestinnän onnistumista voidaan seurata sen perusteella, miten lukijat reagoivat ja toisaalta myös kehittää sitä eteenpäin. Kirjeitä voidaan testata, ja katsoa mikä puree omiin kohderyhmiin.
Sähköpostimarkkinoinnin työkalussamme Postiviidakossa on markkinoiden kattavimmat raportointiominaisuudet, joiden avulla pystyt analysoimaan tarkasti oman lukijakuntasi ja viestintäsi tehon, sekä välittämään liidit suoraan myynnin ja markkinoinnin tueksi. Ota meihin yhteyttä, niin jutellaan lisää siitä, miten sähköpostimarkkinointi voisi toimia teidän eduksenne.
Kommentti
Kommentit
Ei kommentteja