1. Yksinkertainen on kaunista.
Vältä liian montaa palstaa ja monimutkaisia rakenteita. Muista, että kirjeen päätehtävä on usein ohjata lukijat klikkaamaan linkkiä. Suunnittele siten rakenne loogiseksi ja ohjaa lukija linkkiäsi kohden. Tärkein asia kannattaa nostaa ylimmäiseksi.
2. Käytä tekstiä ja kuvaa sopivassa suhteessa.
Jos viestisi on pelkkää kuvaa, tulkitaan se helposti roskapostiksi. Sopiva määrä optimoituja ja näyttäviä kuvia tekee kuitenkin viestistäsi huomattavasti houkuttelevamman ja vetoavan – erityisesti, jos kuvat avautuvat suoraan vastaanottajilla.
3. Uutiskirjeen osuva otsikointi on tärkeää.
Otsikossa kannattaa välttää tyrkytystä – ole sen sijaan asiallinen ja ytimekäs. Älä personoi otsikkoa, sillä se antaa helposti massamainosmaisen tunnun. Lokalisointi sen sijaan auttaa otsikossakin ("Katso tarjouksemme Forssassa"). Pyri tekemään otsikosta houkutteleva ja napakka. Kerro tiiviisti mistä on kyse – nerokkaat markkinointi-sanaleikit eivät yleensä toimi.
4. Tee myös kuvistasi linkkejä!
Uutiskirjeen lukijat klikkaavat usein mieluummin kuvaa kuin teksti-linkkiä, joten myös kuvien vetoavuus lukijoihin kannattaa hyödyntää.
5. Älä tee viestistäsi liian pitkää.
Ole sen sijaan ytimekäs ja kerro vain kirjeessä vain tärkeimmät pointit. Pitkien tekstipätkien sijaan ohjaa lukijasi kirjeestä landing sivulle, jossa voit esitellä tuotteesi tarkemmin. Lue lisää aiheesta landing sivut.
Postiviidakon viestipohjat testataan kaikilla yleisimmillä sähköpostiohjelmilla. Näin ollen Postiviidakon käyttäjänä voit keskittyä tärkeimpään, sisältöön, ja jättää tekniikan meidän huoleksemme. Ota yhteyttä myyntiimme, kerromme mielellämme lisää!
Kommentti
Kommentit
Ei kommentteja