Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon

11 pientä uudenvuodenlupausta viestinnän ja markkinoinnin ammattilaiselle

0
11 pientä uudenvuodenlupausta viestinnän ja markkinoinnin ammattilaiselle
Jaa

Vaikka uudenvuodenlupaukset ovat monesti hyödyllisiä, ne tuppaavat jäämään tekemättä. Kannattaakin lähteä liikkeelle pienistä muutoksista suurien mullistusten sijaan. Viestijä, tee tänä vuonna edes jokin näistä:

  1. Luo TweetDeckiin seurantalistat sinulle tärkeistä hastageista, ihmisistä, alueista jne, niin pysyt ajan tasalla ja sinun on helpompi reagoida ja jakaa sisältöä hallitusti.
  2. Luo vihdoin sisältösuunnitelma. Apuna voit käyttää Google Docsia tai esimerkiksi Coschedulea.
  3. Hankkiudu eroon post it -lapuista ja sähköpostiohjeistuksista ja hanki sähköinen työkalu, kuten Trello.
  4. Optimoi sosiaalisen median ja verkkoseurannan hakusanat ja tilaa syöte sähköpostiisi. Älä seuraa vain omaa organisaatiotasi, vaan lisää myös kilpailija- ja alaseuranta. Pysyt ajan tasalla lukaisemalla ne läpi aamukahvin äärellä – muista myös reagoida.
  5. Käytä hetki aikaa ja opettele käyttämään simppeleitä sisällöntuotannon työkaluja kuten Canvaa (kuvat), Info.gramia (infografiikka) ja Wideota (videot).
  6. Älä selitä puhelimitse sitä minkä voisi helposti näyttää videolla: screen capture -ohjelma Jing.
  7. Mieti, mitä voisit automatisoida – ja tee se. Useimmat aloittavat sähköpostikampanjoista – aloita luomalla autoresponder kun joku tilaa uutiskirjeesi, ja mieti, kannattaisiko drip-kampanja.
  8. Tallenna omat lehdistökontaktisi yhteen paikkaan ja unohda Excel-listat.
  9. Laajenna lehdistötiedotteidesi yleisöä jakamalla ne sosiaalisessa mediassa, osallistumalla keskusteluun sen avulla, ja kohdistamalla ne vaikuttajiin.
  10. Ota hakukoneet aidosti huomioon. Tärkeintä on hyvän sisällön luominen, mutta myös perusasioiden pitää olla kunnossa.
  11. Mieti, mitä voisit yhdistää nopeuttaaksesi toimintaasi. Käytännössä kaikki järjestelmät ovat jo yhdistettävissä. Kuinka paljon säästäisit aikaa jos esimerkiksi tapahtumailmoittautumisesi siirtyisivät automaattisesti sähköpostimarkkinoinnin järjestelmään tai toisinpäin? Entäpä jos CRM-järjestelmäsi tiedot siirtyisivät sinne suoraan?

Koodiviidakon PR Cloud ja Marketing Cloud -tuoteperheiden avulla hallitset digiviestinnän kokonaisuutta nopeasti ja vaivattomasti. Ota yhteyttä tiimiimme, jos olette aikeissa kehittää digiviestinnän työkalujanne vuonna 2016.

Ota yhteyttä

Tykkäsitkö artikkelista?
Peukuta tästä!