Vaikka uudenvuodenlupaukset ovat monesti hyödyllisiä, ne tuppaavat jäämään tekemättä. Kannattaakin lähteä liikkeelle pienistä muutoksista suurien mullistusten sijaan. Viestijä, tee tänä vuonna edes jokin näistä:
- Luo TweetDeckiin seurantalistat sinulle tärkeistä hastageista, ihmisistä, alueista jne, niin pysyt ajan tasalla ja sinun on helpompi reagoida ja jakaa sisältöä hallitusti.
- Luo vihdoin sisältösuunnitelma. Apuna voit käyttää Google Docsia tai esimerkiksi Coschedulea.
- Hankkiudu eroon post it -lapuista ja sähköpostiohjeistuksista ja hanki sähköinen työkalu, kuten Trello.
- Optimoi sosiaalisen median ja verkkoseurannan hakusanat ja tilaa syöte sähköpostiisi. Älä seuraa vain omaa organisaatiotasi, vaan lisää myös kilpailija- ja alaseuranta. Pysyt ajan tasalla lukaisemalla ne läpi aamukahvin äärellä – muista myös reagoida.
- Käytä hetki aikaa ja opettele käyttämään simppeleitä sisällöntuotannon työkaluja kuten Canvaa (kuvat), Info.gramia (infografiikka) ja Wideota (videot).
- Älä selitä puhelimitse sitä minkä voisi helposti näyttää videolla: screen capture -ohjelma Jing.
- Mieti, mitä voisit automatisoida – ja tee se. Useimmat aloittavat sähköpostikampanjoista – aloita luomalla autoresponder kun joku tilaa uutiskirjeesi, ja mieti, kannattaisiko drip-kampanja.
- Tallenna omat lehdistökontaktisi yhteen paikkaan ja unohda Excel-listat.
- Laajenna lehdistötiedotteidesi yleisöä jakamalla ne sosiaalisessa mediassa, osallistumalla keskusteluun sen avulla, ja kohdistamalla ne vaikuttajiin.
- Ota hakukoneet aidosti huomioon. Tärkeintä on hyvän sisällön luominen, mutta myös perusasioiden pitää olla kunnossa.
- Mieti, mitä voisit yhdistää nopeuttaaksesi toimintaasi. Käytännössä kaikki järjestelmät ovat jo yhdistettävissä. Kuinka paljon säästäisit aikaa jos esimerkiksi tapahtumailmoittautumisesi siirtyisivät automaattisesti sähköpostimarkkinoinnin järjestelmään tai toisinpäin? Entäpä jos CRM-järjestelmäsi tiedot siirtyisivät sinne suoraan?
Koodiviidakon PR Cloud ja Marketing Cloud -tuoteperheiden avulla hallitset digiviestinnän kokonaisuutta nopeasti ja vaivattomasti. Ota yhteyttä tiimiimme, jos olette aikeissa kehittää digiviestinnän työkalujanne vuonna 2016.