Case Iltalehti

Uutiskirje nostaa esille päivän polttavimmat puheenaiheet

Uutiskirje nostaa esille päivän polttavimmat puheenaiheet

Suomen suurimpiin iltapäivälehtiin kuuluva Iltalehti tavoittaa painettujen ja digitaalisten kanaviensa kautta jopa 2,3 miljoonaa lukijaa viikossa. 

Printtilehden, verkkopalvelun sekä oman applikaation lisäksi Iltalehti on tarjonnut lukijoilleen jo useamman vuoden ajan maksutonta uutiskirjettä, joka kokoaa yhteen päivän keskeisimmät ja kiinnostavimmat uutiset. Joka aamu lähtevä uutiskirje on Iltalehden uutistoimituksen koostama, ja se on suunnattu erityisesti kiireisille lukijoille, joilla ei ole aikaa selata uutisia verkossa.

Tyytyväisyys uutiskirjeeseen näkyy palvelun analytiikasta

Tyytyväisyys uutiskirjeeseen näkyy palvelun analytiikasta Margarita Helsinki Se, että saamme useita satoja uutiskirjeen tilaajia viikossa ilman erillistä kampanjointia kertoo, että uutiskirjeellemme on selkeää tilausta. Margarita Helsinki Digital Marketing Manager, Iltalehti

Iltalehti vaihtoi vanhan uutiskirjepalvelunsa Lianan Postiviidakkoon keväällä 2018, ja samassa yhteydessä kirjeen ulkoasu päivitettiin kuvalliseksi. Uudistettu uutiskirje on saanut lukijoilta positiivisen vastaanoton, ja tyytyväisyys kirjeeseen on nähtävissä myös uutiskirjepalvelun analytiikasta:

  • Uutiskirjeen tilaajakanta on lähes tuplaantunut vuoden aikana
  • Kirjeiden keskimääräinen avausprosentti (OR) on yli 25 % ja klikkausprosentti (CTR) yli 8 %
  • Kirjeellä on noin 300-500 uutta tilaajaa viikossa pelkästään orgaanisen liikenteen kautta
  • Kirjeen tilauksia perutaan vain vähän

Oma yhteyshenkilö mahdollistaa yksilöllisen palvelun

Oma yhteyshenkilö mahdollistaa yksilöllisen palvelun Margarita Helsinki Parasta Postiviidakossa on oma yhteyshenkilö, joka tuntee tuotteemme, tietää millaisia työkaluja meillä käytössä ja ymmärtää, mitä tavoitteita meillä on palvelun käytölle. Margarita Helsinki Digital Marketing Manager, Iltalehti

Koska Postiviidakko on käytössä myös muissa Iltalehden omistaman Alma Median yksiköissä, oli hyväksi havaittu uutiskirjepalvelu helppo ottaa käyttöön. Erityisen tyytyväisiä Iltalehdellä ollaan oltu heidän omaan Liana-yhteyshenkilöönsä, joka tuntee asiakkaan tarpeet ja jolle on aina helppo soittaa tilanteessa kuin tilanteessa.

Oman yhteyshenkilön etu onkin juuri siinä, että hänelle ei tarvitse joka kerta kertoa asiakkuuden taustoja, vaan hän pystyy nopeasti opastamaan palvelun käytössä ja antamaan vinkkejä asiakkaan toiminnan kehittämiseen.

Kohti tulevaa lukijoiden tarpeita kuunnellen

Kohti tulevaa lukijoiden tarpeita kuunnellen

Iltalehden uutiskirjeellä on jo nyt kymmeniä tuhansia tilaajia, mutta tulevaisuudessa tilaajakantaa pyritään kasvattamaan entisestään monikanavaisen sisältömarkkinoinnin avulla. Samalla Iltalehdellä halutaan pitää kiinni uutiskirjeen hyvästä laadusta: lehden uutistoimitus seuraa jatkuvasti kirjeiden avaus- ja klikkausprosentteja ja tutkii, millaiset otsikot ja sisällöt kiinnostavat lukijoita kaikista eniten. Lukijoiden näkemyksiä ja mielipiteitä kirjeistä aiotaan lisäksi jatkossa selvittää lukijakyselyiden avulla, jotta uutiskirjeen sisältö vastaisi mahdollisimman hyvin lukijoiden tarpeita.

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä tai lue lisää osoitteesta Postiviidakko.fi!

Kiinnostuitko? Ota meihin yhteyttä tai lue lisää osoitteesta Postiviidakko.fi!

Ota meihin rohkeasti yhteyttä tai tutustu Postiviidakkoon tarkemmin tuotesivustolla osoitteessa Postiviidakko.fi.

Vinkkaamalla meille kiinnostuksesi saat ilmaisen esittelyn Postiviidakosta – paikan päällä tai vaikka online-yhteydessä. Takaamme, että nähtyäsi Postiviidakon et tule pettymään! Tutkimusten mukaan sähköpostimarkkinoinnin ROI (Return On Investment) on paras kaikista digimarkkinointikeinoista, siksi yhä usemmat organisaatiot hyödyntävät uutiskirjeitä osana viestintäänsä. Sähköpostimarkkinointi on nopea ja tehokas tapa viestiä – Postiviidakko tekee siitä myös helppoa.

Ota yhteyttä Postiviidakko.fi

Asiakkaiden suusta

Halusimme laadukkaan asiapohjaisen uutiskirjeen, joka on asiakkaille miellyttävä lukea. Laitamme henkilöstötuottavuuden teemaan kohdistuvan tiedotteen kerran kuukaudessa. Liana Technologiesin Postiviidakko palvelulla uutiskirjeiden tekeminen ja jakelu käy vaivattomasti. Olemme erittäin tyytyväisiä Postiviidakon toimintaan ja Lianan palveluun.
Marko Kesti Toimitusjohtaja, Mcompetence
Postiviidakko on ollut tehokas ja kilpailijoihinsa nähden todella helppokäyttöinen. Saamme markkinointimme toimivuudesta selkeitä raportteja, joiden avulla kehitämme toimintaamme jatkuvasti
Olli Ikäheimo Toimitusjohtaja, Ikistoori Oy