Siirry pääsisältöön Siirry päävalikkoon Siirry alatunnisteen valikkoon
Sähköpostimarkkinointi

Iltalehden uutiskirje nostaa esille päivän polttavimmat puheenaiheet

Suomen suurimpiin iltapäivälehtiin kuuluva Iltalehti tavoittaa painettujen ja digitaalisten kanaviensa kautta jopa 2,3 miljoonaa lukijaa viikossa. 

Printtilehden, verkkopalvelun sekä oman applikaation lisäksi Iltalehti on tarjonnut lukijoilleen jo useamman vuoden ajan maksutonta uutiskirjettä, joka kokoaa yhteen päivän keskeisimmät ja kiinnostavimmat uutiset. Joka aamu lähtevä uutiskirje on Iltalehden uutistoimituksen koostama, ja se on suunnattu erityisesti kiireisille lukijoille, joilla ei ole aikaa selata uutisia verkossa.

Tyytyväisyys uutiskirjeeseen näkyy palvelun analytiikasta

Iltalehti vaihtoi vanhan uutiskirjepalvelunsa LianaMailer-uutiskirjetyökaluun, ja samassa yhteydessä kirjeen ulkoasu päivitettiin kuvalliseksi. Uudistettu uutiskirje on saanut lukijoilta positiivisen vastaanoton, ja tyytyväisyys kirjeeseen on nähtävissä myös uutiskirjepalvelun analytiikasta:

  • Uutiskirjeen tilaajakanta on lähes tuplaantunut vuoden aikana
  • Kirjeiden keskimääräinen avausprosentti (OR) on yli 25 % ja klikkausprosentti (CTR) yli 8 %
  • Kirjeellä on noin 300–500 uutta tilaajaa viikossa pelkästään orgaanisen liikenteen kautta
  • Kirjeen tilauksia perutaan vain vähän
Se, että saamme useita satoja uutiskirjeen tilaajia viikossa ilman erillistä kampanjointia kertoo, että uutiskirjeellemme on selkeää tilausta.
Margarita Helsinki
Digital Marketing Manager, Iltalehti

Oma yhteyshenkilö mahdollistaa yksilöllisen palvelun

Koska Lianan uutiskirjetyökalu on käytössä myös muissa Iltalehden omistaman Alma Median yksiköissä, oli hyväksi havaittu palvelu helppo ottaa käyttöön. Erityisen tyytyväisiä Iltalehdellä ollaan oltu heidän omaan Liana-yhteyshenkilöönsä, joka tuntee asiakkaan tarpeet ja jolle on aina helppo soittaa tilanteessa kuin tilanteessa.

Oman yhteyshenkilön etu onkin juuri siinä, että hänelle ei tarvitse joka kerta kertoa asiakkuuden taustoja, vaan hän pystyy nopeasti opastamaan palvelun käytössä ja antamaan vinkkejä asiakkaan toiminnan kehittämiseen.

Parasta Lianan palvelussa on oma yhteyshenkilö, joka tuntee tuotteemme, tietää millaisia työkaluja meillä käytössä ja ymmärtää, mitä tavoitteita meillä on palvelun käytölle.
Margarita Helsinki
Digital Marketing Manager, Iltalehti

Kohti tulevaa lukijoiden tarpeita kuunnellen

Iltalehden uutiskirjeellä on jo nyt kymmeniä tuhansia tilaajia, mutta tulevaisuudessa tilaajakantaa pyritään kasvattamaan entisestään monikanavaisen sisältömarkkinoinnin avulla.

Samalla Iltalehdellä halutaan pitää kiinni uutiskirjeen hyvästä laadusta: lehden uutistoimitus seuraa jatkuvasti kirjeiden avaus- ja klikkausprosentteja ja tutkii, millaiset otsikot ja sisällöt kiinnostavat lukijoita kaikista eniten. Lukijoiden näkemyksiä ja mielipiteitä kirjeistä aiotaan lisäksi jatkossa selvittää lukijakyselyiden avulla, jotta uutiskirjeen sisältö vastaisi mahdollisimman hyvin lukijoiden tarpeita.

Jaa

Haluatko saavuttaa samanlaisia tuloksia?

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme ja pyydä ilmainen demo Lianan palveluista.

Ota yhteyttä